Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Ceriatone topp bestilt!


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Bestilte nettopp den flunke nye King Kong 50w toppen fra Ceriatone!

Basert på Cameron CCV. Denne har to uavhengige plexi kanaler og hver kanal har egen EQ, gain, MV og bright/Era switch for mer "voicing options".

Era switchen veksler mellom type 60`s Plexi til 70`/ 80`s JMP til moderne metal med gain/feel. Det er mao ikke en Marshall lyd man ikke kan skru seg til på denne ampen.

Den ene kanalen er clean plexi mens OD kanalen har mer crunch og gain på lager og OD kanalen har også en footswitchable solo boost funksjon.

Mallory 150 komponenter og Mustard caps, alt handwired og laget med særdeles mye kjærlighet og nøyaktighet.

Ampen har også en såkalt "pussy trimmer" som justerer gain nivå og en half power switch.

Tror dette blir drømme ampen:) Håper å ha denne på døra rundt slutten av juli, da blir det jubel i stua!

10491200_10152495961532412_3842916344720

10441248_10152495961582412_2410914029403

10298903_10152412393097412_7067757452920

10312348_10152412393647412_1254628104540

10298903_10152412393092412_6983823726780

10298903_10152412393102412_2817325892438

10298903_10152412393107412_1852068125890

10298903_10152412393112412_2927292202976

Endret av frankajoerg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Er en del knotter ja men har egentlig bare tenkt å skru meg til fav lyd på hver kanal og så la det være slik. Men greit med muligheter da og digger at hver kanal har sin egen eq, gain kontroll, master volum og bright switch.

Dette blir king konge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeh, jeg insinuerte ingenting ang. Franks økonomi på den tråden bare så det er sagt. Og jeg har heller ingen intensjon om

å mobbe Frank, jeg misunner Frank, men unner han alt! :)
Tråden var dessuten under "generelt" og jeg trodde medlemmene her inne hadde litt humor.

Nuvel, igjen Frank, grattis med fet amp!! :)

Endret av Affen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeh, jeg insinuerte ingenting ang. Franks økonomi på den tråden bare så det er sagt. Og jeg har heller ingen intensjon om

å mobbe Frank, jeg misunner Frank, men unner han alt! :)

Tråden var dessuten under "generelt" og jeg trodde medlemmene her inne hadde litt humor.

Nuvel, igjen Frank, grattis med fet amp!! :)

Jeg har ikke nevnt navn. :) Det er mye som ubevisst blir sagt eller kan leses mellom linjene, og den tråden hadde små preg av slikt rett før den forsvant. Utgangspunktet var uskyldig og litt morsomt, det syns jo jeg også. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Svarte at jeg ikke fikk lest tråden selv, det hadde vært gøyal lesning:) Jeg kan bekrefte at jeg fremdeles er aktiv og jeg vurderer faktisk å kjøpe meg en R7 og en Gibby SG Standard snart, samt beholde Yamahaèn, men vi får se ;)

Jeg selger begge Marshall toppene mine men håper ikke de går samtidig, må jo ha en topp til King Kong ankommer. Jeg blir VELDIG overrasket om jeg ikke finner alt jeg trenger i King Kong toppen og satser på at det blir en topp som blir hos meg for evig og alltid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
    • Prøver å finne igjen en gitar jeg solgte i oslo for ca 5 år siden! Noen med tips til hvordan jeg kan få den tilbake?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.