Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall AFD100 bias fault?


voivod

Anbefalte innlegg

Hjelp!

Jeg har kjøpt en AFD og led'n lyser for bias fault på et av rørene.

Jeg har skiftet rør og selvfølgelig kjørt auto bias flere ganger.

Det lyser fortsatt rødt på v3..

Det er visst slik at den "kobler ut" det røret som har problemer (?).

Det er altså lyd i forsterkeren og alle rørene gløder som de skal.

1) Noen tips om hva som kan være galt?

2) Er det noe problem å bruke den slik den er nå, evt. nappe ut 2 av rørene og bruke den som 50w?

Håper noen kan hjelpe meg! :)

Full service er litt utenfor budsjettet mitt akkurat nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, Birk!

Ja, jeg har prøvd både å bytte plass på rørene og satt inn nye.

Jeg fant nettopp en sak i et Marshall-forum hvor en fyr beskriver akkurat det samme problemet.

I det tilfellet ble ampen sendt til service og det var en motstand som måtte byttes etter at (sannsynligvis) et rør hadde gått.

Det sitter EL34 i ampen nå, og siden det ikke er orginalrørene er det ikke usannsynlig at et av de tidligere rørene har dødd og at lampen har stått og lyst siden..

Så da vil jeg helst slå meg til ro med at dette er en relativt enkel sak å fikse, og at jeg bare kan spille og kose meg med 3 fungerende rør enn så lenge.

Enig? :) Jeg setter pris på innspill. Jeg er noget grønn på forsterkere, selv om jeg har spilt i 25 år.

Her er et av innleggene fra forumet:

-----------
What about the amp, I've found a letter from Musik Meyer (they repaired my AFD) and this is what they said:

- "R27 erneuert, Auto Biasing geprüft und funktionstest durchgeführt.
Zur Bias Poti Frage lesen Sie bitte Seite17 und 25 der Bedienungsanleitung."


I don't speak german, but google translator tells me that they have replaced an R27 resistor, and reccomended me to read 17&25 pages in owners manual.
So you were right about dead tube that took out a R27 resistor also. I guess that auto bias was ok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Det ligger 3 stk på Reverb, men en fra Japan og to fra UK. Samme på Ebay, kun Japan og UK. I Norge er det vel bare å følge med på Marketplace på Facebook og Finn.no. Keg har også kjøpt gitarer på svenske blocket.se og tradera.com, men det medfører usetthandel og moms (som fra Japan og UK) hvis man skal ha den tilsendt og ikke tar en harrytur samtidig. Går også å legge ut en ønskes kjøpt-annonse på Finn og håpe på napp.
    • Jeg ønsker å avslutte min konto, vet ikke hvordan man gjør det
    • Noen som vet om hvor jeg kan få i tak på en epiphone g400 korina i Norge? Hadde en før men solgte den, nå angrer jeg.
    • Jeg liker ferske strenger og bytter gjerne når jeg må, til Ernie Ball eller DA som er reimeligere.  Spiller ikke live eller i band lenger, men vet om et par som spiller mye mer enn meg og verdsetter den ekstra kosten med Elixir for å slippe å bytte så ofte. Går litt på bekostning av lyd, da Elixir har "mindre klang" i seg men til gjengjeld varer lenger.
    • Takk. Mener å huske at Elixir ble regnet som å være best blant mange.. Men hvordan er synes å dette nå? Og dersom man f.eks spiller en del live og bytter strenger ofte så har det vel mindre å si eller?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.