Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke Joyo pedaler har dere prøvd?


Siss29

Anbefalte innlegg

Greia med Joyo pedaler ( i tillegg til at jeg liker lyden på de),er at jeg kan finne flere av de til under 200 kr på e-bay og dermed slippe unna moms og gebyr på de. Altså en totalpris på rundt 200-250 kr. De andre merkene krysser denne grensen, så da kommer det moms og ett fortollingsgebyr på 135kr i tillegg. Joyo pedalene kan til og med finnes til 264 kr+frakt på 39, Dvs rundt 300 kr i Norge og. (Ikke det at jeg vet hvor seriøs den bedriften er. Fant de bare gjennom prisjakt.) Mooer pedalene ligger på 600 og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg nettopp baya en Sweet Baby til den nette sum av 204,50. :)

Ja må si jeg er litt frista jeg og, i og med at jeg har sett den like under 200 inkl frakt :)Denne karen her ser ut til å like Joyo pedaler godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Ultimate Overdrive. Bra pedal, men jeg må innrømme at den har falt litt mellom noen stoler for min del. (Jeg har en tendens til å heller bruke Musikding Tube Screamer-klonen min, en Mooer Triangle Buff (Muff klone) eller en MXR fullbore metal når jeg skal være skikkelig rå ;) )

Det er en del delte meninger om Joyo Dyna Compressor, men jeg synes den klarer jobben bra både på bass og gitar.

Ellers har jeg også en Joyo tunerpedal som er en klone av Korg Pitch black. Den fungerer bra, synes jeg (jeg har også Pitch Black).

Etter at Mooer kom på banen har jeg nok heller kjøpt Mooer. De er litt dyrere, men størrelsen er helt genial :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har nettopp brukt en times tid på å sjekke forskjellen på en ibanez ts-9 og en joyo vintage overdrive.

Må innrømme at jeg ble utrolig imponert av joyo pedalen. Det er veldig små forskjeller selvsagt, men jeg vil gå så langt som å si at i forhold til joyo sin vinyage overdrive er det ikke verdt å bruke så mye penger på ibanez sine tubescreamers.

Det var en morsom og positiv overraskelse :)

Danmusikk.no har joyo pedaler inne til ca 300,- hvis man ikke gidder å vente på ebay shipping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp brukt en times tid på å sjekke forskjellen på en ibanez ts-9 og en joyo vintage overdrive.

Må innrømme at jeg ble utrolig imponert av joyo pedalen. Det er veldig små forskjeller selvsagt, men jeg vil gå så langt som å si at i forhold til joyo sin vinyage overdrive er det ikke verdt å bruke så mye penger på ibanez sine tubescreamers.

Det var en morsom og positiv overraskelse :)

Danmusikk.no har joyo pedaler inne til ca 300,- hvis man ikke gidder å vente på ebay shipping :)

Jeg har og surfet mye rundt på Youtube og sjekket sammenligninger med "orginaler". For min del hører jeg ikke forskjell og for de få minuttene jeg får anledning til å spille gitar i løpet av en uke, så er det ikke verdt det økonomisk å kjøpe den de etterligner. Mulig holdbarheten og byggkvaliteten er mye bedre på de de etterligner, men eventuelle pedaler jeg kjøper kommer ikke til å oppleve noe hard bruk/stor slitasje uansett :P

Jeg sikler dog fortsatt mest på Sweet Baby Overdrive, som jeg har funnet i like i underkant av 200 på E-bay. Denne blir nok innkjøpt når jeg får samlet opp nok samvittighet til å bruke mer peng på gitarutstyr :P:wacko::D Foreløpig venter jeg spent på noen små Joyo Headphones amper, som jeg håper skal gjøre meg mer motivert til å øve når jeg bare har noen minutter her og der ledig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.