Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickups til ESP Eclipse II


Sexual_harrassement

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en Eclipse II som jeg venter på. Er veldig nysgjerrig på å kjøpe meg andre pickuper til den, men etter hva jeg har lest så er det flere faktorer som spiller inn når det kommer til valg av nye pickuper. Har noen prøvd Bareknuckle Warpigs på en slik gitar eller lignende? erfaring med disse?Bør jeg velge Alnico eller ceramic?

Vurderer også seymour duncan alternative 8, 59/custom, fullshred, blackouts standard,blackouts metal eller Gus G black outs.

Jeg spiller mest heavy metal og ESP er i mahogany. Er også selverkært gainwhore!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med noen av de du nevner, men Bare Knucle Miracle Man er helt sjef! Den ble litt spiss i Charvelen min, men tenker den er helt super i en mahognyfjøl :)

Ser flere har nevnt Miracle Man i forskjellige forumer. grunnen til at jeg tenkte warpigs var at de har høyest output i følge siden til Bareknuckle pickups. Men er sikkert mer enn nok outpit på miracle man også=) Bareknuckles er litt dyrere enn "vanlige" pickuper, men er de verdt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter det ikke EMG'er i den orginalt? Skjønner at du vil bytte, men greit å huske på om det er størrelseforskjell på pickupsa(husker ikke nøyaktig åssen det der var).

Jeg kan iaf skrive under på at blackouts låter kjipt.

Endret av Mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suhr Doug Aldrich er glimrende i LP-type gitarer...og forsåvidt alt annet også.

Den ultimate rockehumbuckeren.

Jeg har også en Miracle Man i en strat og det er også bra saker.

Den feteste HB'en jeg har hørt er Tyler sin California special, men den kan kanskje bli litt for mye

I en mahogny LP type..får jo nesten en strat til å låte LP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KUlt,skal sjekke ut tyler sin=) Det satt seymour duncan i den fra før. Også ble det byttet om til Bill lawrence i neck og bridge, også til Seymour Duncan JB i neck og bill lawrence 500(tror det er R,ikke XL :/).. Klart, nå har jeg ikke fått gitaren enda, men har bare fått det for meg at JB i neck er noe jeg IKKE vil ha.. Vet ikke hvorfor. Kan jo hende det låter fett for alt jeg vet. Jeg er godt vant med 500XL og dimebucker, men kunne tenkt å prøvd noe som ikke er sååå veldig treble eller skarp for forandringens skyld.. Var litt hypp på aktive, men er litt som å banne i kirka for meg. Vet at output og gain ikke har så mye å si for god lyd, men nå er det jo sånn at "how can less be more? More is more!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Warpigs (alnico) i en Telecaster og er godt fornøyd med dem. Fryktet at de skulle bli for grumsete pga. høy output, men de låter egentlig bare digert og fett med mildt sagt NOK trykk i bånn. Ingen problemer med støy eller mikrofoni selv med masse gain.

EMG er nok mer anvendelige og er bedre til clean, men til full gain fuzz/metal foretrekker jeg BKP-ene. Vanskelig å sette ord på, men de føles "varmere" og "åpnere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig valg dette asså.. Står fast mellom Warpigs eller Miracle Man. Ifølge siden på BKP så er Miracle Man mer "articulate" en Warpigs.. Vet om en som skal selge et sett med Warpigs,men de er knall hvite, og jeg tror det vil se veldig rart ut i en amber cherry sunburst Quilted maple cap.. Tror burnt chrome hadde sett fett ut. Også tyger eller reliced camo.. Noen som er flinke på photoshop her? Skulle gjerne visst åssen ESP Eclipse II ACSB ser ut med burnt chrome=)

Aphelion, tror du MM passer bedre for solo/shredding enn warpigs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.