Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

I can't get no satisfaction


Sharkeye

Anbefalte innlegg

Som amatørprodusent lærer jeg nye triks nærmest annenhver dag, og blir heldigvis litegrann flinkere også, underveis. Men det som er SKITT er at jeg aldri blir fornøyd med noe som helst, for jeg gremmes av alt jeg gjorde feil i går, som jeg kan bedre i dag, osv. Og da blir man sittende og re-mixe og re-mixe og spille inn gamle sanger om igjen og om igjen – istedenfor å produsere nye ting! Noen som kjenner seg igjen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det ikke helt på samme måten. For min del blir det ofte til at jeg gjør en miks på et opptak og lar det bli med det. Det er kun i unntakstilfeller at jeg bruker veldig mye tid på remiks. Dersom jeg ikke blir fornøyd ender jeg ofte med å ta låtene opp på nytt. Dette har selvfølgelig også med å gjøre at jeg oppdager forbedringspotensiale i arrangementer eller at flere av instrumentene bør tas opp på nytt. Her i hjemmestudioet har jeg heller ikke ambisjoner om å lage noe mer enn skisser uansett. Når vi er fornøyde med låtene, vil neste steg bli å ta opp under mer ordnede/profesjonelle forhold (les: i studio eller i samarbeid med en produsent/teknikker). Mine ferdigheter som teknikker og produsent er ikke gode nok og jeg har ikke ambisjoner om å bli dyktig på dette området :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg litt igjen ja. Det jeg dog har funnet ut, er at man ofte har "rett" på en tidlig miks. Man har en tendens til å rote seg totalt bort etter hvert. En miks kan nok alltid bli "bedre", men det viser seg som sagt, ganske ofte, at man ikke er helt på bærtur når låta og innspillingen er fersk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.