Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til lettvekts-forsterker og kabinett


Roffa

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å oppgradere min bass-kombo (Ashdown MAG300) til en mer transportvennlig forsterker og høyttaler/kabinett. Ikke nødvendigvis kombo.

Skal brukes til enkle spillejobber på puber og små lokaler, så behøver ikke være en "watt-maskin", men litt trøkk er OK.

Musikkstil rock og funk, så en bra "allrounder-forsterker" er å foretrekke.

Må ha D.I.funkjson til å brukes på jobber der det er bra PA-anlegg.

Som info bruker jeg både aktiv og passiv bass,

Kabinett: ingen spesielle krav annet enn at det skal være bra og gjerne lyde kule (ergo er det da krav... :) )

Pris: rundt kroner 7000,-

For å få ned pris kan jeg jo kjøpe ny forsterker og brukt kabinett?

Altså: hva kan anbefales?

Takk for tips og anbefalinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kjøpt alt brukt jeg. Mest "bang for bucks". Jeg har selv en TC RH450 head. Det er mye amp for pengene. Du får de ned i 4000-ish brukt.

EDIT: RH450 er vanskelige å finne brukt i Norge. Om du vil ha combo kan du også se på BG-serien til TC. Veldig mye for pengene. De beste små comboene.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger et MarkBass anlegg på face ser jeg, F1 topp og 210. Veldig bra anlegg det der. 7 lapper er egentlig litt snaut... Hvis du strekker deg til 10, så har du så det holder lenge... Kan sterkt anbefale TC RS210 kabinett. Den kassa spiller veldig fint med de fleste lettvektsampene på 500w.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.