Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvem sa du måtte ha en Strat?


toralfsan

Anbefalte innlegg

Oi... Dette var tøft! Rå lyd! Hadde aldri i verden gått med den telen jeg hadde, den var alt for transparent i lyden.. Ikke det at jeg hadde klart å spelle sånn heller ^_^

G&L-pickupene (MFD) har mye kraftigere output, større toneområde og mer dynamikk enn vanlige alnico singlecoils - de metter ampen lettere, samtidig som gitarene har en helt rå sustain. ( = mindre behov for pedaler for å dra fram sånne klanger).

http://www.glguitars.com/instruments/USA/guitars/asat-classic/index.asp

Endret av toralfsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg farer med skrøner her... ASAT-en han spiller på ser ved nærmere ettersyn ut til å være den ganske nye ASAT Classic Alnico. Der er neck-pickupen annerledes enn på den vanlige Classic - en G&L Alnico, som jeg ikke har prøvd. Men som man ser, han spiller på bridge-pickupen, som er en standard G&L MFD, som jeg nevnte ovenfor. Før han hanker inn en strat mot slutten for å spille akkorder ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som spiller Hendrix overbevisende med tele så det er ingen sensasjon.

Man kan spille det meste på de fleste gitarer innen rimelighetens grenser.

Mange tele neckpickuper er jo ganske så stratty og, f,eks Lindy Fralins Blues specials.

Shawn Lane planket jo Hendrix råere enn de aller fleste på en Japansk Charvel shreddeplanke med humbuckere!

Det er gitaristen, ikke gitaren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som spiller Hendrix overbevisende med tele så det er ingen sensasjon.

Man kan spille det meste på de fleste gitarer innen rimelighetens grenser.

Mange tele neckpickuper er jo ganske så stratty og, f,eks Lindy Fralins Blues specials.

Shawn Lane planket jo Hendrix råere enn de aller fleste på en Japansk Charvel shreddeplanke med humbuckere!

Det er gitaristen, ikke gitaren :)

Nettopp,

det er mitt poeng, også.

Du trenger ikke engang tremolo. Se f.eks. hvordan Scott Holt bruker gitarkroppen som "vektstang" der du med en Strat kanskje ville brukt vinglepinna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.