Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NBGD. Tanglewood TW-133 ASM Parlor


Ichi

Anbefalte innlegg

Dette er definitivt en av de beste billiggitarene (3 lapper veiledende) jeg har vært borti, rett og slett. Forelska meg i denne da jeg testa en hos Jonny Musikk for et par år siden, pur vintage Mississippi blueslyd med en uvanlig fylde og krisphet for å være en parlor. Har siden testa tre andre eksemplarer med samme entusiastiske resultat. Da jeg så denne brukt for salg på Finn nå var det i grunnen bare å slå til.

Gitaren har lokk, bunn og hals i heltre mahogny, sargen er laminert. Den produserer en overraskende stor og varm lyd til tross for størrelsen, og funker både til strumming og fingerspill. Den kan spille mykt og innsmigrende, drar man på får man en skarpere og krispere klang som skjærer gjennom lydbildet. I tillegg er den ekstremt lettspilt, jeg gikk ned til 011-strenger for bending og solospill og justerte halsen ned til en strengehøyde på just over 2mm uten at dette gikk ut over lyd og båndklirr i nevneverdig grad. Det er null dilldall på gitaren, ikke en gang kantlist, positivt for noen, sikkert negativt for noen også. Jeg synes det bidrar til vintagepreget og digger det.

Denne modellen kom først med hals innfestet ved 14. bånd (mitt eksemplar har det), de seinere eksemplarene har innfestingen ved 12. bånd og stolen tilsvarende lengre nede på lokket. Det er uansett ikke store lydforskjellen, men den seinere modellen har muligens en smule mer mellomtone på bekostning av diskanten. Jeg ser ikke bort fra at jeg kjøper en til av den nye typen også. :D Ser fram til maaaange timer med klimpring på denne, det er den perfekte verandagitar!

Lånte et bilde fra nettet her:

467199.jpg

Legger ved en link til den nye modellen også: http://www.tanglewoodguitars.co.uk/products/acoustic/prem_his/TW133ASM.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.