Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sondrecaster eller den ultimate punkegitar


Anbefalte innlegg

Hei, tenkte jeg skulle lage skrytetråd her siden jeg akkurat har satt sammen min første gitar. Jeg fikk lyst til å prøve og bygge en gitar av å lese på dette forumet og etter at jeg fant factory buyoutseksjonen til guitarfetish så jeg ingen grunn til ikke å prøve meg. Gitaren har jeg døpt Sondrecaster og består av en factorybuyout kropp og hals. Hardware er stort sett kjøpt på guitarfetish, men enkelte ting er kjøpt fra Hornaas (hadde blant annet driti meg ut og kjøpt 3+3 stemmeskruer så måtte kjøpe tre til fra hornaas så jeg fikk ting på rett side, strengetre innså jeg også etterhvert at jeg trengte).

Målet med gitaren var at den skulle bli så punk som mulig, det vil si at siden jeg er lat så ville jeg gjøre så lite som mulig for å få den i spillbare stand.

Opprinnelig var planen at gitaren skulle bli en vanlig telecaster med to pickups. Denne planen forskastet jeg etter å ha kjøpt en billigpickup på hornaas til ca 200 for å intonere gitaren. Når jeg så kom hjem å spilte på gitaren viste det seg at pickupen hadde alt jeg ønsket. Den var gneldrete og jævlig, perfekt for punk. Derfor forble pickupen festet rett til inputen, tonecontrol og volume er for pyser og proggere. Siden jeg ikke hadde rett type skruer for pickupjustering ble det en improvisert løsning med skruer jeg fant i verktøyskrinet som nesten passet og teip. Det eneste gitaren manglet da var en kul pickguard og straplocks. Dette bestilte jeg også fra guitarfetish. Nå er den ferdig!

post-12909-0-19186200-1381412533_thumb.j

post-12909-0-81606100-1381412635_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.