Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har tips om Tromme mik'er!


Biaxident

Anbefalte innlegg

Angående trigging...

Jeg har ved noen anledninger ønsket å trigge basstromme, jeg har da benyttet en eller annen mic av ymse slag slik at jeg kun har fått inn signalet. Deretter har jeg benyttet en plugin som heter Drumagog. Denne tar ganske enkelt og bytter ut det klikket jeg har spilt inn med en sample som jeg kan velge selv. Funker bra!

Men skal du ha signalet rett inn i en sequenser så må du bruke andre midler.

Trommemikker... Gode kondensatormikker til overhead er det viktigste. SM57 er bra på skarp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg Shure. Ofte SM57 på på slagskinnet til skapren, og BETA57 på underskinnet. Har også brukt BETA57 med stort hell på tammer. På Basstromma bruker jeg BETA52. Til overheads er stormembraner fint. Men husk at de bør være av samme modell for å sørge for at stereobildet blir så likt som mulig

Ellers har AUDIX, audio technica, ADK, beyer, ....you name it.

Av triggere aner jeg ikke for det bruker jeg aldri :)

Vegar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehhh...vet du hva du snakker om her unge mann? Shure har en egen serie til trommer som heter beta56. Er egentlig helt lik beta57, men er tilpasset å sette på tammer. Låter knall. Beta52 er en av standardmikkene til basstrommer som blir brukt verden over. I likhet med AKG D114 bl.a

Du viser ikke akkuratt at du har kunnskap med en post som dette. Særlig med å være veldig ensporet i at du "kun ville hatt beyer til noe som helst innen instrumentmikking"

Da kan jeg vel heller si at da skulle jeg HELLER valgt Neuman , DPA eller andre hi-end merker...

jeg sier ikke at beyer IKKE er bra, men...ærlig talt

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sennehizer har også noen fete tam-mic'er som også funker til skarp... Husker ikke hva de heter... Eller burde også shure fungere helt fett!!

(Med forbehold om trykkleifer...)

Du snakker nok om e602 serien deres, eller de gamle BF504. JEg bruker disse (sistenevnte) og synes det er mye mere saft i shure sine. e602 serien derimot har jeg ikke prøvd, men er sikkert litt bedre enn den eldre serien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.