Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarreparatører i Oslo sentrum?


Sorg

Anbefalte innlegg

Ønsker å fikse litt på gitaren. Brukte AVH-guitar før men han skal dessverre flytte tilbake til Canada. Noen som kjenner til andre gode, som ikke tar avsindige priser? Helst i Oslo sentrum.

Endret av Sorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Jeg skal prøve Guitarguiden i Lillestrøm, han går visstnok for å være veldig dyktig. Pratet med ham på tlf og skal ta med to gitarer til ham.

Hørtes ut som en veldig ok fyr også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de fleste klarer som regel å gjøre jobben. Ta en tur innom VintageGitar, Myhrbraaten eller 4Sound.

Men igjen er det mye hjelp å få fra forumitter. Pusse ned halsen kan man gjøre selv. Det finnes noen tråder om det på forumet fra før av.

Hvilke andre småting trenger du å gjøre?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de fleste klarer som regel å gjøre jobben. Ta en tur innom VintageGitar, Myhrbraaten eller 4Sound.

Men igjen er det mye hjelp å få fra forumitter. Pusse ned halsen kan man gjøre selv. Det finnes noen tråder om det på forumet fra før av.

Hvilke andre småting trenger du å gjøre?=)

Det meste er småting. Jeg ville justere strengehøyden, men verktøyet som fulgte med gitaren fikk ikke justert alle sadlene (eller hva det heter). Mulig det har kommer for mye støv/svette ned i hullene. I tillegg ville jeg at noen skulle ta en titt på halsen.

Når det gjelder å pusse ned halsen, har dere som har gjort det lakket gitaren igjen etterpå? Dvs eller ser man rett inn til treverket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste er småting. Jeg ville justere strengehøyden, men verktøyet som fulgte med gitaren fikk ikke justert alle sadlene (eller hva det heter). Mulig det har kommer for mye støv/svette ned i hullene. I tillegg ville jeg at noen skulle ta en titt på halsen.

Når det gjelder å pusse ned halsen, har dere som har gjort det lakket gitaren igjen etterpå? Dvs eller ser man rett inn til treverket?

Nå er det jo ofte skummelt for de fleste å gjøre dette selv, men det er anbefalende å prøve litt. Umbraconøkler som passer er vel første start. Når det gjelder en titt på halsen, mener du krumming og slikt? Det er også ofte greit å kunne lære seg selv. Som sagt er det flere tråder på forumet du kan se på. F.eks "DIY"-delen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ofte skummelt for de fleste å gjøre dette selv, men det er anbefalende å prøve litt. Umbraconøkler som passer er vel første start. Når det gjelder en titt på halsen, mener du krumming og slikt? Det er også ofte greit å kunne lære seg selv. Som sagt er det flere tråder på forumet du kan se på. F.eks "DIY"-delen.

Justering av hals ja. Tror ikke jeg skal pusse den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.