Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Overdrive pedal til Orange Rockerverb MKll 50


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

hoi!

jeg bruker denne toppen med ett UK made Orange 412 kab.

Jeg har prøvd følgende pedaler som ikke funket særlig bra med denne toppen:

Rat/Tubescreamer ts808/ts9 combo pedal

Klon Centaur klone

Frantone Peach Fuzz klone

Jeg har bestilt meg en MXR Micro Amp da jeg har lest meg til at denne pedalen er ypperlig for denne toppen og egentlig alle andre forsterkere.

Men jeg litt fysen på en overdrive pedal bare for å ha litt ekstra krydder for leads, og har sett meg ut Maxon OD808.

Er det noen som har testet denne kombinasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

høres bare ikke bra ut, men nå prøvde jeg ikke en reissue TS9 men en custom made pedal som har rat og ts9 og ts808 i en og samme pedal. kan være noe av grunnen.

jeg vet at Rockerverb ikke tar hva som helst av pedaler og at den er jævlig kresen på slikt så kanskje jeg klarer meg med micro ampen da denne visstnoks kal være match made in heaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

jeg har lest meg til at Micro Ampen går som hånd i hanske med rockerverben så føler meg rimelig trygg på den. Den farger ikke tonen men gir deg enten mer volum ved å koble den i sløyfa eller mer gain ved å koble den rett i ampen.

Har ikke testet AC nei, men RC og jeg synes ikke den ga meg så mye. Men nå testet jeg den på en Plexi og ikke Rockerverben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

micro amp er allerede på vei:) får se hvordan det funker. er jævlig fornøyd med vrengen i ampen så trenger bare litt krydder på toppen så blir det perfekt.

håper og tror micro ampen vil gjøre den jobben og vel så det. det gledes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

var slik jeg brukte den, men det var bare ikke helt det jeg var ute etter. var en custom made combo pedal og ikke en ren ts i så måte.

uten at det skal bety noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringen min med Orange Dual Terror var at ingen av mine vrengpedaler låt spesielt bra gjennom den i mine ører, både på clean og vreng settinger. Prøvde både med fuzz (muff og face) og overdrive/distortion (mudhoney, GT-OD, 78'badass, DS-1) GT-OD var den som låt dårligst (TS type pedal) Den jeg fant var ut var best sammen med ampen var den enkleste av dem alle, nemlig en EHX LPB-1.

Er jo i utgangspunktet 2 forskjellige Orange amper vi snakker om her, men det er interessant at begge har gjort samme type erfaring på ulike amper fra samme produsent. Micro amp er vel mye i samme "gata" som LPB-1 om jeg ikke tar feil..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det høres veldig rart ut at Orange-amper ikke liker pedaler, men at de liker EHX pedaler?

EHX lager veldig mange forskjellige pedaler.

Det er mange som pusher Orange amper med Tube Screamer, for eksempel Slipknot uten at jeg vet for mye om de.

Og hvis du spiller på en 50 watts røramp, må du dra opp volumet til det blør ut av ørene før du får noe godlyd og respons fra pedaler.

Snakker av erfaring, bruk ørepropper :)

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje konkretisere meg selv litt mer; erfaringen jeg satt igjen med var at ampen min (DT) fikk best lydmessig resultat med en cleanboost (i den grad LPB-1 kan kalles det...), i allefall sammenlignet med en tubescreamer type pedal som bare fikk ampen til å låte fryktelig nasalt. Tror ikke at det er merket på pedalen som avgjør om den funker med en Orange amp, men heller hvilken egenskap pedalen har. Visst kunne ampen pushes med tubescreameren hvis jeg satte gain til minimum og output til max, men LPB'en var uansett bedre IMO.

Så erfaringen min ble at den funket bedre med en type cleanboost enn med andre vrengpedaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.