Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Overdrive pedal til Orange Rockerverb MKll 50


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Jeg syntes det høres veldig rart ut at Orange-amper ikke liker pedaler, men at de liker EHX pedaler?

EHX lager veldig mange forskjellige pedaler.

Det er mange som pusher Orange amper med Tube Screamer, for eksempel Slipknot uten at jeg vet for mye om de.

Og hvis du spiller på en 50 watts røramp, må du dra opp volumet til det blør ut av ørene før du får noe godlyd og respons fra pedaler.

Snakker av erfaring, bruk ørepropper :)

er det i det hele tatt noen som ikke bruker propper på øving? hehe det er vel en selvfølge:) spiller med gain på 13 og volume på kl 15 så det låter fett:)

Men låter bra med volume kl 12 også. tror jeg får alt jeg trenger med MAèn. Litt ekstra gain på toppen når det trengs på dirt kanalen og litt mer pulver på clean kanalen. Tror det blir sjef!

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

har bestilt meg en Fulltone OCD version 2 og en MXR micro amp, det gir meg nok alt jeg trenger, er ikke sikkert jeg trenger OCD en gang men manglet akkurat en pedal på brettet så da ble det slik:)

Er det noen som vet om det har noe å si hvilke type preamp rør man putter i ampen? Jeg har en ny Orange Rockerverb MKll50 topp hvor reverben ikke funker så jeg tenkte bytte preamp rør 12AT7 for en av de to preamp reverb røra som sitter i den og se om det er ett defekt rør som er kilden til mangel av reverb.

Ser de har 12AT7 rør fra Tubedoctor (el noe sånt) på 4sound så da er det vel greit?

Er vel bare power tubes som må være matched og biased når man bytter rør? Preamp rør kan man bytte som man vil uavhengig av merke så lenge det er samme type (12AT7)? Am I riiiight??

F

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.