Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Custom shop? oppskrytt?


Andersvinden

Anbefalte innlegg

En Gibson Custom Shop kan sees på som en livstidsinvestering og i den sammenhengen synes jeg ikke prisene er avskrekkende når man ser at folk kan splashe ut 100 000+ for snøscootere og ATV som kun brukes til lek og moro. For ikke å snakke om båt og MC som kun brukes noen måneder i året. I tillegg kommer penger til vedlikehold. Vi gitarister bruker penger på hobbyen vår, men vi er ikke alene om det. Jeg er glad i min Traditional og den låter kanon, men jeg sikler etter en R4 eller R6 så det blir nok en CS på meg og med tiden :)

Det skal vi se i framtida om prisen de forlanger nå holder seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det Gibson Les Paul som var tråden?

Ja, når vi er inne på andre instrumenter så nevner jeg prisen på en bra kontrabass.

Jeg har lyst på en, men selv de billigste koster for mye!

Ja, det var det som var tanken med en Les paul, det som skiller seg ut når det gjelder CS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fullt mulig!

Men: de gamle ´79 Standard - modellene er ikke dårlige de heller!

De kan være eksepsjonelle, men de kan være rimelig middelmådige også. :) Som jeg tidligere har sagt, er ikke problemet med '70-talls Gibson at de er elendige. Men jevnt over, er de under pari. Dette pga. måten de ble laget på, forsøk på å gjøre produksjonen rimeligere, forsøk på features som skulle gjøre gitarene mer "holdbare/robuste osv, som dessverre ikke var helt vellykket. Jeg har også sagt at det er nok av eksempler på gitarer fra den perioden som er meget oppegående. Mange store gitarister fra '70 og '80- tall spilte jo på '70-talls Gibsons, så det er ikke helsvart.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Når det gjelder kvaliteten på Gibson CS, er jeg litt undrende at de er litt unøyaktige på enkelte detaljer. Når det står custom shop på en amerikansk gitar, forventer man at alle detaljer er prikkfrie. På nesten alle jeg har sett, er det filmerker på bindingen rundt båndene og båndendene på de uten binding er ikke perfekte. Det er relativt lett å unngå dette, hvis man bruker tid i produksjonen. Man skulle tro det er dette man betaler ekstra for på en custom shop gitar. Har en liten mistanke de store produsentene melker termen 'custom shop' litt for mye for tiden, spesielt Gibson. Utenom dette, er det jo fine gitarer, og noen modeller er relativt overpriset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.