Gå til innhold
Erkny

NGD - Epiphone Hound Dog Dobro

Anbefalte innlegg

Etter tips i en tråd jeg hadde her for litt siden, så endte jeg opp med å kjøpe denne. Helt enkel og usminket, solid satt sammen og bra lyd. Satt opp greit fra fabrikk med litt høy action passende både til slide og akkordspill. Inntoneringen var også fin.

Dog skal det sies at den kinesiske kvalitetskontrollen ikke står heelt til laud, som dere sikkert ser på et av bildene...

Men ellers kan jeg ikke si annet enn at jeg er fornøyd med kjøpet. Et morsomt og litt annerledes instrument som jeg har kost meg med i et par dager nå!

post-9004-0-77911700-1369247706_thumb.jp

post-9004-0-93774300-1369247722_thumb.jp

post-9004-0-75884600-1369247735_thumb.jp

post-9004-0-24726300-1369247747_thumb.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gitaren koster ca 2500 her i Norge (4sound) Kjøpte den fra Thomann, så noen hundringser billigere enn det. (Husker ikke på krona hva den kom på da jeg bestilte en del annet også...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

... og GRATTIS med ny Hound Dog :)

Ser at den ligner en god del på min (Hound Dog Deluxe, jfr avatar-bilde), som også har litt i overkant god strengehøyde. Men det passer egentlig ganske godt til bottleneck slide B)

Håper du liker lyden også - til tross for at mange mener det bør være metall-kasse i en resonator.

Mener sjøl at det naturligvis gir en helt forskjellig lyd, men ikke nødvendigvis 'bedre'.

Slide on !

_____

GAu

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er sikkert mange sterke meninger om tre vs metall-kasse. Har forsåvidt klådd litt på en metall resonator for lenge siden, men tar ikke igjen hvordan den låt i forhold til den jeg har kjøpt nå. Er uansett fornøyd.

Kunne kanksje hatt lyst på en squareneck også, men det får heller vente ei stund..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det bare å gro en ekstra finger på venstre hånd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.