Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hotflush 212 30w annyone?


fender77

Anbefalte innlegg

Driver å titter på amper om dagen og kom tilfeldigvis over noen, for meg ukjente, hotflush amper på norske nettbutikker.

Jeg bor rimelig langt unna noe som helst, så tenkte jeg skulle høre om noen hadde kjennskap til disse før jeg begynte organisering av reise for å få testet... Fant lite informasjon om disse på verdenswebben. Noen som har en slik/har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 2 weeks later...

Jeg har nå skaffet meg en Hotflush dual 30, og har fått testa og modda litt. Det ser ut til å være en slags AC30 kopi.

Den har solid byggekvalitet og ekte fjærklang. Tremoloen låter fint, om trent som vox. Cleankanalen låter veldig bra, mens jeg synes vreng kanalen er litt tynn i bunnen. De to kanalene har felles eq, så det er en ulempe. Jeg har inntrykk av at bright-modus er permanent innkoblet i vrengkanalen. Kunne tenke meg å få endret det.

Den låt helt ok når jeg fikk den. Kjøpte den brukt. Men den låt litt hardt med relativt gjennomtrengende øvre mellomtone og diskant.

Jeg har testet ut litt ulike rør og høyttalerelementer, og har foreløpig kommet frem til følgende oppsett:

Rubytubes 12ax7 preamprør er byttet til:

V1 NOS Raytheon 12at7

V2 NOS Silvana 5751

V2 og 3 PM Guitartubes 12ax7 T

V2 og 3 skal byttes med NOS 12ax7, og TAD utgangsrør skal byttes med NOS 6l6

Høyttalerelementer:

Wgs ET65 og G12Q

Nå låter den meget bra! Varm klang med passe chime. Har ikke forsøkt å skru skikkelig opp enda. Mulig G12Q ikke greier å holde tritt med ET65. Vrengkanalen låter mye varmere og fyldigere nå. Jeg regner med at dette vil bli enda bedre når jeg får byttet resten av røra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.