Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

G-K MB800


Bugbass

Anbefalte innlegg

Dette er min første G-K amp, og etter å ha levd med den i noen uker, er jeg såpass imponert at jeg slenger inn en liten review. Da jeg plukka opp boksen på posten, begynte jeg å lure på om det i det hele tatt var noe inni eska, for den veide omtrent ingenting...men ut kom det en blank liten boks med noen små håndak på hver side av fronten. Knappene kjentes skikkelig billig ut, ingen motstand og kommer du borti, så skrur du bort alt som er. Ikke det beste førsteinntrykket der altså. Men om ampen ser og kjennes litt billig ut, så var det glemt etter første tonen. Dette her låter kuler og kruttt, mye krutt!! Veldig punchy in-your face-lyd, og så sinnsykt høyt den spiller! 800w kontinuerlig i 4 ohm, og over 1000w peak. Den eneste ampen jeg har vært borti som kan levere noe lignende, er Aguilar DB751, og muligens den nye EBS Fafneren.

Ampen er i utgangspunktet veldig clean, men går du over på FET-kanalen og gainer opp, gir den en fin og varm growl. Eq-en er rimelig basic med faste frekvenser, men den fungerer veldig bra, og det enkelt å skru seg inn. Lydmessig plasserer den seg i andre enden av skalaen enn Streamliner900. Der STL900 låter soft fløyel med søt karamell i toppen, er MB800 pur kraft.

Med denne ampen i ryggen er det lett å høre alt du gjør på bassen, lyden er artikulert og punchy med plenty dynamikk. Alle mine basser låter fint gjennom G-K ampen, og særlig får den fram nyansene i de to passive Fender bassene, en p og en jazz. Jeg har testet ampen på et Genz Benz 410 og ei TC RS210 kasse. antageligvis funker den på de fleste kasser, i og med at den er stram og nøytral, bortsett fra at det er ganske mye topp. Veil pris er 8145. Anbefales!

Endret av Bugbass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.