Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson SG Junior 60s


Aphelion

Anbefalte innlegg

Noen som har førstehåndserfaring med disse gitarene? Jeg får igjen noe penger på skatten, og kunne absolutt tenkt meg en sånn en! MEN, jeg er veldig skeptisk til kvalitetskontrollen. Jeg har vært borti nærmest ikke-eksisterende kvalitetskontroll på Gibsons som koster det dobbelte av det denne gjør... Og siden jeg er lefty så er det liksom ikke bare å gå i en sjappe og velge den beste av fem stykker heller :P

Kul gitar da, hvis man får gjort noe med det heslige lyse gripebrettet... :)

gibson-sg-junior-60s.jpg

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd SG Jr, men har prøvd en noen LP Jr. av nyere type (regner med at det er omtrent samme ulla når det kommer til kvalitet, pris og kvalitetskontroll).

Dette har absolutt vært gode gitarer ift pris, og mitt inntrykk er at de har ganske jevn kvalitet. Det har ihvertfall ikke vært store variasjonene på de jeg har prøvd, og fabrikksetupen har også vært god på de jeg har prøvd som det ikke har blitt gjort noe med i ettertid. (Har prøvd to stykker bokstavlig talt rett opp av eska).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde en LP junior her for en liten stund tilbake, jeg syntes den låt litt vel moderne for min smak..

men kvaliteten var generell god, gripebrettet var noe mørke en på bildet der vil jeg si.

båndene var jevnt gode og den spilte rent, muligens litt dårlig justering på lys E etter mitt øre og dømme.

Nå hater jeg og spille på gitarer med noe mindre en 011 strenger så den føltes litt "leketøy" aktig for min del, men etter en god setup og litt tykkere strenger kan den nok sammenlignes med classic vibe telecasteren jeg har når det kommer til bygge kvaliteten, synes kanskje classic vibe gitarene føles noe bedre.. men det er nok helst at min er satt opp skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har litt dårlig erfaring med en 60s tribute sg. halsfestet var altfor svakt, så strengene gikk ut av tune bare jeg kom nær gitarkroppen med høyre hånd. derfor tenker jeg at kanskje junior-sgen har en bedre konstruksjon, med fravær av halspickup og (i teorien) lengre neck tennon (eller hva det nå kalles...). noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok noen av disse modellene i nøye ettersyn på en sjappe for en stund siden, men jeg ble ikke akkurat kjempe-imponert over den generelle kvaliteten.

Du får det du betaler for...for å si det sånn. Not my cup of tea.

Da ville jeg heller kjøpt denne:

http://www.ebay.com/itm/Gibson-SGSLHCCH1-SG-Standard-Heritage-Cherry-Lefty-Electric-Guitar-USED-/111036731139?pt=Guitar&hash=item19da4e0f03

5000 flak inkludert shipping til Norge...løp og kjøp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.