Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

butikk med byggesett i New York?


Anbefalte innlegg

Hey! Har tenkt til å kjøpe meg ett byggesett. Jeg har sett rundt om kring, og ting er som kjent mye billigere i utlandet, men jeg skal til New york i påskeferien, og hvis det var en butikk som har byggesett kunne jeg sloppet å betale frakt og toll, som man må ved bestilling fra Guitarfetish og liknende... så vet noen om noen butikker? :D

Endret av Magnus_SB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes sikkert...mange musikkforrestninger som selger byggesett så om du leter finner du garantert, kvalitet er et annet spørsmål :P aldri hørt om noen anerkjent "kit-leverandør" i fra New York. Tror du kommer like langt med å bare bestille med budseskap fra et skikkelig selskap..så vet du at du får kvalitet, ikke minst noe som er bygd til deg etter dine behov.

Huske og at det vil sette en grei bulk i hvor mye du kan ta med deg hjem..regner med du har tenkt å handle en del i New York og du kan ikke ha med deg varer for mer 6000kr inkl kvotevarer hjem toll og avgiftsfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes sikkert...mange musikkforrestninger som selger byggesett så om du leter finner du garantert, kvalitet er et annet spørsmål :P aldri hørt om noen anerkjent "kit-leverandør" i fra New York. Tror du kommer like langt med å bare bestille med budseskap fra et skikkelig selskap..så vet du at du får kvalitet, ikke minst noe som er bygd til deg etter dine behov.

Huske og at det vil sette en grei bulk i hvor mye du kan ta med deg hjem..regner med du har tenkt å handle en del i New York og du kan ikke ha med deg varer for mer 6000kr inkl kvotevarer hjem toll og avgiftsfritt.

ok, men hadde ikke tenkt til å betale mer enn 2000 uansett, hvordan blir da kvaliteten? Warmoth f.eks. er jo kjempedyrt, men har hørt veldig mye veldig bra om delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men hadde ikke tenkt til å betale mer enn 2000 uansett, hvordan blir da kvaliteten? Warmoth f.eks. er jo kjempedyrt, men har hørt veldig mye veldig bra om delene.

Warmoth er dyrt, men man vet man får kvalitet...har en gitar fra warmoth og betalte rundt 6000,-

Har nå bestilit et kit fra PVX som er langt billigere men tilsynelatende av meget høy kvalitet ut ifra det jeg har gjort av snoking før jeg bestilte. Jeg spesialbestilte mitt så betalte ca 5000,- men det vanlige byggesettet får du får 3000,- ca inkl frakt.

Du kan se bilder av settet enten byggetråden jeg har startet her men min gitar eller på http://www.pvxguitars.com

Endret av Scythes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

greia er nok ikke at jeg skal ha en grei gitar som jeg skal bruke masse veldig billig, men at jeg har lyst til å prøve ett bygesett, fordi jeg har lyst til å lære mer om bygging av gitarer, så jeg trenger ikke noe særlig kjempe kvalitet, men noe som ikke er kjempe dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greia er nok ikke at jeg skal ha en grei gitar som jeg skal bruke masse veldig billig, men at jeg har lyst til å prøve ett bygesett, fordi jeg har lyst til å lære mer om bygging av gitarer, så jeg trenger ikke noe særlig kjempe kvalitet, men noe som ikke er kjempe dårlig.

Er du kun ute etter noe for å lære er kanskje dette av interesse?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38628104&searchQuery=el%20gitar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, riktig nok ikke dyrt sett i forhold tril hva man får....men 5-6000,- er jo unektelig en del penger ;) Jeg har vel totalt sett invistert rundt 10 000kr på min Warmoth

Sjæl havnet jeg på 16 på min siste warmoth-strat. Men som du nevner så får man utrolig mye for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjæl havnet jeg på 16 på min siste warmoth-strat. Men som du nevner så får man utrolig mye for pengene.

Uten å ha kvitteringene tilgjengelig, mener jeg at warmoth strat'en min havnet på oppunder usd 1000 for kropp, hals og hardware. Dette inkluderte ikke pickups, beis og lakk men stort sett alt annet som skruer, bryter, pot'er, stemmeskruer, wilkinson trem, plekterbrett, beslag etc. Og beløpet er uten frakt/mva for den ble fraktet som baggasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.