Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Liten Parlor guitar (-00) e.l. gitar, billig?


Hallstein

Anbefalte innlegg

Hei !

Har lenge lystet etter en liten parlor gitar med grei lyd, da jeg synes de ser tøffe ut, og har en sånn tøff litt "kompakt" lyd.

Hvilke gitarer finnes i under 10.000 kroner segmentet? De fleste gitarprodusenter ser ut til å satse på andre gitarstørrelser, Taylor har jo så godt som ingen....

Jeg vil helst ha slike tuners som på bildet under, samt jeg trenger brukbar string spacing, sånn som på Taylor 214 e.l. de få parlor gitarene jeg har prøvd, har hatt alt for kort string spacing som ikke funka til fingerspill.

Da tenker jeg på slike gitarer:

namm6.jpeg

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er nok en Art & Lutherie Ami. Det er den enste parlour gitaren til under 10000 jeg kan komme på i farta som er noe tess...vet at Fender akkurat slapp en ny modell basert på de gamle parlour gitarene, men denne har jeg aldri prøvd. Art & Lutherie gitaren har ikke slotted headstock men det kan man ikke forvente til prisn heller. http://www.rebelmusic.no/index.php?main_page=product_info&cPath=1_49_50&products_id=2251

Går du opp til 12400 derimot er saken en helt annen...for den prisen får du nemlig denne: http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=9385&artno=179776 Den har Aged Sitka gran i lokket og heltre Mahogany i sider og bunn og en lyd du ikke får maken til uten å gå opp ihvertfall 5-6000 til i pris.Og det er den desidert beste gitaren jeg har prøvd på den rimeligere siden av Martin sine OOO-28.

Endret av gage1103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Har lenge lystet etter en liten parlor gitar med grei lyd, da jeg synes de ser tøffe ut, og har en sånn tøff litt "kompakt" lyd.

Hvilke gitarer finnes i under 10.000 kroner segmentet? De fleste gitarprodusenter ser ut til å satse på andre gitarstørrelser, Taylor har jo så godt som ingen....

Jeg vil helst ha slike tuners som på bildet under, samt jeg trenger brukbar string spacing, sånn som på Taylor 214 e.l. de få parlor gitarene jeg har prøvd, har hatt alt for kort string spacing som ikke funka til fingerspill.

Da tenker jeg på slike gitarer:

[img=http://itsonlymusicnow.com/wp-content/uploads/2012/01/namm6.jpeg]

Er ikke noen Martin fan, men virkelig en pen gitar det der. Sjelden du ser slik utsmykning rundt lydhullet som går over på halsen. Ligger vel på 45 lapper sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da. Ser jeg bommet litt på prisen. Det var da voldsomt til verdiøkning på denne. Ble vel bare laget 25 stk av disse, tror jeg, så de blir vel ikke rimeligere med årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.