Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken looper


sidney

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe meg en looper. Har fortrinnsvis sett på de 3 modellene fra boss, men er åpen for andre innspill. Jeg kommer ikke til å bruke den live og ikke med mikrofon. Skal egentlig bare ha den som leketøy hjemme med gitar og bass. Det er fint om man kan lagre det man tar opp. Den eneste preferansen jeg har foreløpig, er at jeg liker størrelsen på RC3 og RC 30 bedre enn størrelsen på RC300. Samtidig er jeg redd for å kjøpe den minste og oppdage at det er morsomme funksjoner jeg skulle hatt på de to største. Pris er ikke noe tema og jeg kan leve med størrelsen på RC300 også... Hvem bør jeg velge? Jeg er naturligvis også åpen for andre merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JamMan Solo XT har mulighet for å sette BPM, som er noe jeg savner på Boss Loop Station (den har tap tempo, men ikke en spesifikk BPM-innstilling).

Til gjengjeld er rythm-guide-mulighetene på Boss ganske gode. Jeg har brukt dem mye, og de 10 ulike rytmene er valgt ut med omhu, tror jeg, for her kan man dekke inn rytmen for flere sjangere enn man skulle tro. Har også brukt denne på bandøvelse når trommis ikke er til stede, og bruker rythm guide 95% av tiden alene når jeg ikke øver til originallåta. MYE bedre og kulere enn en kjip metronom.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.