Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke gitarer er dette?


Bønders

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har 3 gamle gitarer stående. De har ikke vært i bruk på 10-15 år.

Hvilke gitarer er dette? Har de noen verdi? Regner med at de sikkert trenger litt service og nye strenger.

Se bildene nedenfor. Håper noen kan svare.

Takk.

post-13091-0-86122100-1360772887_thumb.j

post-13091-0-60889500-1360772891_thumb.j

post-13091-0-16932500-1360772895_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sorte er en Les Paul-kopi, mest sannsynlig fra 70-tallet en gang. De to andre er stratocaster-kopier. Den første, i sunburst, tipper jeg er fra 60/70-tallet den og, mens den sorte ser ut til å være en del nyere, men uvisst hvor mye nyere.

Om de er verdt noe særlig? For å være helt ærlig: Nei. Vi snakker mest sannsynlig under tusenlappen og kanskje ned mot femhundrelappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du å tyde logoen på sunburststraten, evt. legge ut et bedre bilde. Les Paul kopien ser jo fin ut, men uten noe merke eller informasjon om produksjonsland og år er det nok ikke store verdien på gitarene nei.

Står det noe bakpå hodet eller kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første er sannsynligvis en tidlig Japansk LP kopi. Den minner veldig om de første Ibanez kom med. Med plast sadler på brua, bolt on hals osv. Verdi? Mange prøver å selge disse som vintage Ibanez for opp mot 5 lapper. Helt ærlig, er den ikke verdt mer enn 1 lapp hvis den funker som den skal.

Sunburst "straten" ser jo litt spesiell ut med ekstra brytere i elektronikken, og den har gammel type 2+2+2 Tele stol. Ser også ut som om noe av plasten ikke er original da det er forskjellig farger på en knott samt pickupdekslene. Denne ville jeg også tippe er fra '70-tallet en gang. (evt. sent '60...) Verdi? Har ikke peiling, men det vil forbause meg om den er verdt mer enn 1000-1500 kroner, sett at den også funker som den skal.

Den blå Straten ser ut til å være av noe nyere dato. Opp på '80-tallet en gang? Kanskje enda litt nyere? Den ser i hvert fall mer forseggjort ut, og er en ren klassisk Stratocasterkopi. Verdien på den er vanskelig å si, men jeg tipper under 1500,- på den også. Avhenger av hvilken stand den er i, hvor bra hardvare og elektronikk er osv.

Uansett er det veldig vanskelig å si noe mer ut fra de bildene du har lagt ut. Bedre og flere bilder vil hjelpe. Også info om gitarene er godt spillbare (rett hals uten båndklirr og døde toner, ikke slitne bånd osv.), om all elektronikk og hardvare funker som den skal osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den i midten (sunburst) er en Arirang laga av Kawai. Først produsert i Japan, deretter i Korea på 80-tallet. Verdt ca 12-1500 om den er i bra stand, fra 70-tallet og laga i Japan. Kul gitar!

EDIT: Ser ut som om det er en Japanprodusert fra 1970. Se litt ned på sida her:

http://www.guitareelectrique.com/guit_cheapvintage.html

Endret av Ichi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.