Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tre studioinnspillinger jeg er med på!


Knewt

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har vært med på studio-innspilling for et par uker siden, nå er visst miksen ferdig.

Jeg spiller bass på disse tre sangene, under.

Det meste er gjort live i studio uten klikk, så noe temposkifter og den slags tull er det nok. (Noe ble lagt på etterpå)

Tatt opp på et studio i Vestfossen (mellom Hokksund og Kongsberg), som egentlig driver mest med jazz, blues og lettere sjangre..

De Syv Små Dverger - En Ny Starts Saga

Dette er noe folkemetal-insperert. Vet ikke helt hva jeg skal si om den, og hvilket "folk" den henter inspirasjon fra. Noe gupsy-inspirert, mens noe kanskje er mer norsk folk, ikke vet jeg.

På sangen er det clean gitar, vrengt gitar, lead gitar, bass, trommer, fiolin, synth, mandolin, to growlespor.

TIlbakemeldinger? Denne startet med at en av gitaristene laget et lite riff (cleanriffet i begynnelsen), så ballet det på seg...

https://soundcloud.com/knut-paulsen-bj-rndal/folk-ish-metal

LAGT TIL 13.02.13:

Her er to andre sanger jeg også var med på.

Kan begynne med Moist Monster-sangen. Vi starta opp som fire stykker som spilte mer rett frem thrash metal, uten vokal. Etter hvert har vi blanda inn litt andre sjangre, og noen av sangene er litt progga og noen har litt death i seg. Jaja. Etter hvert ble en i klassen med på vokal, og her er den nyeste sangen:

https://soundcloud.com/knut-paulsen-bj-rndal/moist-monster-fakksjitt-i

Jeg er også med en i trio, med meg på bass, gitarist/vokalist og trommis. Spiller noe ala gammel heavy metal, med litt Pantera-vibber kanskje?

https://soundcloud.com/knut-paulsen-bj-rndal/m-neflesk-beware

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aversjon mot kombinasjonen av folk og metal, særlig norsk folkemusikk, men dette låt langt bedre enn fryktet.

Savnet litt mer trøkk, og partiet fra 1.30 synes jeg ikke fungerte helt. Var heller ikke overbegeistret for gitarsoloen som gikk parallelt med vokalen fra ca 2.15. .

Gjetter en våt ullsokk på at noen av dere har hørt en del på Nokturnal Mortum :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger! :-)

Glemte å si dette men:

Jeg er kanskje enig i at det rolige partiet ikke er det mest spennende, men jeg liker det. Det ble lagt på og øvd inn fredag før vi gikk i studio (mandag), fordi læreren mente sangen var for kort...

Takk takk Truckstop!

Nå har jeg forresten lagt til to nye sanger som kom fra miks idag!

Hvordan bygger jeg inn soundcloud-spilleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.