Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Min første "fullstendige" låt


Gneiss

Anbefalte innlegg

Hello godtfolk

Nettopp ferdig med et helgeprosjekt - min første innspilling hjemme på PCen. Mangler vokal da, men må være realistisk siden dette er et enmannsprosjekt :P

Jeg er 100% amatør, og jeg vet dette ikke er top kvalitets miksing eller noe, men jeg er ganske fornøyd med låten. Spesielt liker jeg et par av riffene og gitarlyden. Hva synes dykk?

https://soundcloud.com/gneiss88/prosjekt-1

Ellers, noen som har tips til hvordan mikse etc, evt en dugende "studio for dummies" link - og hvordan denne låta kunne vært mikset annerledes? Leste studio-tråden her på forumet først i etterkant....

Endret av Gneiss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra ekkoene på starten, tør jeg gjette Axe FX?

Veldig fin gitarlyd. Trenger ikke gaine i hjel alt, som folk flest gjør om dagen.

Trommene er kanskje det som skranter mest i mine ører. Veldig mye cymbaler og fint lite annet. Ellers kan du nok og flikke mer på velocitien så det ikke høres så programmert ut (Addictive?).

Kul låt. Skulle ønske jeg hadde konsentrasjonsevne til å få ferdig hele låter. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding! :)

Glemte å si det ja, men har brukt Guitar Rig 5 (Axe FX - I wish!), Audio Kontroll 1 lydkort (gitaren plugget direkte i) og Cubase. På trommene brukte jeg addictive ja, Startet opp med kun ferdiglagde beats, men de var litt kjedelige så jeg prøvde å krydre de litt :P, men har ikkje justert velocitien etter det, så ja, er enig i at det høres litt programmert ut.

Endret av Gneiss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.