Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

rack effekter contra pedaler


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ser det er en del av dere som har et x-antall rack kobla opp til ampene deres.. er ikke helt med på disse rack effektene/kompressorene/preampene... hva gjør de? kompressorer og preamper av diverse slag..? (skjønner at det er et utall av slik men) er det "proff" - utgaver av pedaler?

Hvor kjøpes rack effekter? trodde dette "bare" ble brukt i studioer...

Gidder noen av dere som har sånne rack og skrive litt hva et eller to av de gjør..?

Skjønner at dette er en idiotisk post, men har ikke peiling på hvordan rack'ene kobles eller brukes, men ble interessert.. noen nettsider om dette..?

Christian :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange har sagt i utallige tråder på dette forumet, trenger du i grove trekk en preamp, en poweramp og et kabinett/høytaler for å få lyd i gitaren din, på den måten mange vil ha det.

I en combo er alt dette inkludert, i en topp, er kun preamp og poweramp inkludert.

I racket mitt er preamp, poweramp og kabinett fullstendig separert.

Preampen former lyden slik jeg vil ha den, og gjør det høyt nok til at en poweramp kan forsterke det videre til å kunne drive et kabinett.

I tillegg har jeg en effektunit som gir en del efekter som chorus og delay. Eneste forskjellen på denne og mange pedaler er at den er helt digital, den kan midikontrolleres, og du har mange presets (tilsvarer 128 pedaler om du vil).

Ellers er effektene det samme som pedalene gjør, gjerne mer avanserte, og med flere muligheter, men i bunn og grunn det samme.

I tillegg finnes det en del midisystemer, noe jeg kommer til å t amer i bruke etter sommerjobb. Som kan koble inn og ut pedaler i et rack (slik at du spiller å danse på et stort pedalbrett) samt kontrollere preampen, så du slipper en egen ampswitch, og masse annet rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.