Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spille og synge! Litt tips?


Metal-FTW

Anbefalte innlegg

Hei, og godt nyttår. Jeg har et lite spørsmål til dere, og håper dere kanskje kunne kommet med noen tips. Jeg har lenge drevet på med å spille gitar, og føler jeg nå begynner å bevege meg mer mot god, enn flink. Jeg har det siste året også begynt med sang, både da clean og "skummel"-growling, og ble litt overrasket da jeg raskt fant ut at dette kanskje var noe jeg kunne utvikle. Altså, jeg føler jeg klarer meg ganske greit når det kommer til sang og spilling av gitar hver for seg. Men når jeg plutselig skal prøve å kombinere disse, da startet et totalt kaos. Selvom jeg kan låt og tekst.

Noen som har noen tips på hvordan å mestre det å spille og synge samtidig? Ville hjulpet meg veldig.

Mvh Metal-FTW! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øve, øve, øve. Et triks er likevel å forenkle spillinga noe mens man synger. Det er også sjelden feil, siden vokal og gitar da ikke krangler så mye om oppmerksomheten i lydbildet. Så kan man heller briljere med gitarspillet innimellom.

Og forresten: Øve med metronom/rytme! Det er mange soveromsgitarister som oppdager at det ikke fungerer like godt når man må holde takten i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.