Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Awww Sheit - Fuzz face og Tone Bender


Anbefalte innlegg

Har hatt noen fuzz kretser liggende og slenge en god stund nå. En Fuzz Face og en Tone Bender sak. Så nå driver jeg og bokser dem opp, og tenkte jeg like godt skulle stappe begge i samme boks. Boksen er drillet, dekorert .. og først NÅ ser jeg at jeg har bygget en NPN fuzz face som ikke har positiv jord. Mens tonebenderen har positiv jord som normalt for Ge kretser.

Faen. Faen. Faen. Får dykke i deleboksen og bygge om FF'en til positiv jord. Har noen AC128 PNP transistorer liggende så det bør være to der som er brukande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det å snu de tre elektrolyttene er ikke allverden. Det er forsåvidt gjort allerede. Ledningene må uansett reorganiserees når den skal inn boksen, så det er heller ikke allverden. Problemet er vel at jeg var mentalt giret på å få greiene inn i boksen, og ikke å måle og teste meg gjennom samlingen av AC128'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mer en en av disse av gangen kan bli mye mush, så rekkefølgen har jeg ikke tenkt mye på. Men layouten nå tilsier Bender --> Fuzz Face. Jeg har ikke planlagt noen bryter for å endre rekkefølgen.

Det jeg har vurdert litt frem og tilbake er opplegget for fotbryterne. Om jeg skal ha en fotbryter for effekt av/på, og en som veksler mellom effektene, eller om jeg skal ha to av/på brytere, omtrent som om det var to bokser. Jeg har bestemt meg for det siste, og grunnen er vel at jeg ikke fant en god løsning for jording av input og styring av LED indikator med 3pDT brytere med den andre løsningen.

Bilder som bestilt :)

[fikk noen feilmeldinger når jeg forsøkte legge inn bilde i posten. Kanskje dette funker]

http://media.gitarnorge.no/img/b9ac15afa8a29a2b7553e21617617a07/20121230_PC305164.JPG

http://media.gitarnorge.no/img/b9ac15afa8a29a2b7553e21617617a07/20121230_PC305166.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.