Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Installere solderless SPC i "mindre solderless" pickupsystem?


Alfi27

Anbefalte innlegg

Mottok i dag et sett med EMG SLV, og tenkte at her er sikkert alt solderless og alt går på skinner. Men neida, det var bare pickupsa som hadde en quick-connector, resten var lodda, og måtte lodde fra jacken, route kablene gjennom og lodde de på nytt for å installere settet. Jeg bestilte også en SPC med dette settet, som derimot hadde det nyere solderless-systemet, men turte ikke prøve meg på å installere den, da jeg ikke skjønte tegningene mer enn sånn halvveis.. Noen som kan forklare (går ut fra at det går an på et eller annet vis)?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på den nederste tegningen, sånn er det det skal se ut tilslutt. Jeg går ut i fra at fargekoder på kablene fra SPC fortsatt er det samme.

Sånn sett er det en fordel at pickupsettet ikke kom fullt solderless, blir lettere å få til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde etter beste evne å installere det i kveld, men endte opp med at ingenting fungerer, er ingen jævla ting som tilsier at disse to systemene er kompatible med hverandre... :angry:

Så nå sitter jeg her med en strat som ikke funker, og venter på solderless-kittet jeg bestilte for 2 minutter siden.

Jeg kombinerte de to tegningene så logisk som mulig, og loddingene skal være gode nok, men fortsatt ingen lyd.. Er overhodet ikke interessert i å drive på med sånt tull, så håper solderless-kittet kommer før neste år

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.