Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker


Frevev

Anbefalte innlegg

på slang: Nei ass, alt annet enn! :) bare liker å enkelt oppsett, topp og kabinett, er jo det jeg er ute etter her. ;) noe jeg kan bruke på øving og på scena, trenger ikke all verdens med volum på øving,

men er jo greit å kunne bruke litt lyd der og. Den Mk'en din hadde sikkert vært en fin gutteroms amp :) men så god råd har jeg ikke @ the moment.

Endret av Frevev
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke akkurat en MK1 noen metallamp, selv om den sikkert i følge enkeltes ører har mye gain ;)

Jeg må vel bare erkjenne at jeg faktisk ikke har filla peil på hvordan en metallamp skal låte. :P

Men den låter fett, har masse gain, og speller grisehøyt. Og da er det vel bare å klinke tell med en av de pedalene som sikkert er på plass allikevel.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommern: Hehe, lykke til med salget av ampen din ;) er ikke ute etter uendelig gain, men en kraftig amp. Er jo naturligvis litt distort/gain i en grei metall amp, men er ute etter

en som klarer å håndtere det uten å jage vekk alt av tone. Pedaler bruker jeg lite av, eq, noisegate, tuner og til amper uten vreng: Boss ML-2 eneste jeg har for tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommern: Hehe, lykke til med salget av ampen din ;) er ikke ute etter uendelig gain, men en kraftig amp. Er jo naturligvis litt distort/gain i en grei metall amp, men er ute etter

en som klarer å håndtere det uten å jage vekk alt av tone. Pedaler bruker jeg lite av, eq, noisegate, tuner og til amper uten vreng: Boss ML-2 eneste jeg har for tiden ;)

:) Har en fornemmelse av at jeg "brenner inne" med den. Ikke noe problem det heller, finnes verre skjebner på amp-fronten :D

Lykke til sjøl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triamp, ENGL Blackmore/Savage, Marshall JVM, Peavey 6505 og Diezel Einstein er amper som du kan få tak i til rundt 10k eller under (uten kabinett da)

Har en JVM selv, og jeg elsker lyden i den. Gjør alt fra cleans til high gain og alt imellom der. Men vær obs på at den ikke er så "sint" som andre high gain amper, det er det jeg liker med den. Veldig godt definert og tight high gain lyd. Ga vel 7-8k for min, har sett dem gå for lavere nå til dags ettersom JVM II er på vei inn.

Neste gang så tror jeg at jeg ville gått for en ENGL Blackmore though :)

Ellers kan du bla gjennom videoene til Feardse på YouTube og hente litt inspirasjon til amper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, begynner å tippe mot Triamp, 6505, har sett på engl tidligere, men powerball?

Har kabinett fra før såklart! jeg leter etter en amp som er småsint, men ikke med istykker distorta grøt-lyd, men tight kraftig gain og dyp tone. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerballen låter fint den, men kan bli litt udefinert i bandsammenheng. Ville heller sett på Blackmore og Savage da :) Ikke store prisforskjeller.

Ligger to stykk Savage på finn.no til 8500kr, en amp i ganske gøy klasse. Du kan kjøpe en av dem og hvis du ikke liker den, så kan vi bytte JVM mot Savage :P

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diezel Einstein :wub:

Jeg er fortsatt forelsket i min så den er IKKE til salgs, men det ligger et par stykker på finn.no.

Den har bra og nok vreng, som i mine ører ikke er grøtete i det hele tatt. Du hører hver minste detalj av det du spiller.

Send meg en PM hvis du ønsker å teste.

Hmm, hva med å arrangere forsterkertreff? Jeg kan stille med lokale, Einstein, 212 og 412.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sagi: forsterker treff? dra med oss toppene og rocke litt? hehe :) Har ikke vært aktiv på lenge, driver å starter på igjen. Randall RH300G3 plus er ikke mye å ta med seg as,

minst spennende ampen noen sinne. :)

Men er likevel positiv til forsterker treff eller iallefall sjekke Einsteinen :) virka jævlig najs den! den videoen rett over her var jo fet! Engl Savage

virka jævlig fet den også, ingen som har den som holder til i trondheims området med det samme da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både evenstadmusikk.no og gitarsenter.no har Swamp Thang elementer. Har vurdert dem litt selv til et 212 kabinett jeg planlegger å bytte elementer i. Ser på diverse forum at det foretrekkes å bruke Swamp Thang i kombinasjon med andre elementer som Texas Heat og Wizard ( begge Eminence)

Ligger en ganske bra demo på Youtube med forskjell på og kombinasjon av Swamp Thang og Texas Heat i 212 kab.

Endret av Erkny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.