Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

MIDI kontroller


oystein1988

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt til å sjekke ut hvordan det funker med en rackenhet (tcelectronics gmajor) og en midikontroller til mine effektbehov (i tilegg til wah og tubescreamer på pedalbrettet) og trenger en måte å kontrolleren rack-enheten på.

Ser at det finnes mange kontrollere der ute, men har ikke funnet en som jeg liker 100% enda.

Er på utkikk etter en som kan vise navnene på presets på selve brettet, slik som ground control pro, men jeg trenger ikke en så svær enhet med så mange knapper!

Finnes det noe mindre?

Hadde sett for meg noe som dette bare uten den nederste raden og raden til høyre med knotter! Da hadde størrelsen vært perfekt, inkl display!

Voodoo-lab-Ground-control-Pro.jpg

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... ikke verdens rimeligste løsning kanskje, men Liquid Foot Jr+ er jo ganske fet...Har modellen over selv, og er temmelig happy med den...

http://www.liquid-foot.com/products.shtml

Er behovet kun presetvalg, eller trenger man IA knapper også? Hvis ikke kan man jo prøve seg med en midi-mouse og se om man feks kan få noen arduinoluringer til å lage en boks som henter ut preset navn over midi?

tor erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... ikke verdens rimeligste løsning kanskje, men Liquid Foot Jr+ er jo ganske fet...Har modellen over selv, og er temmelig happy med den...

http://www.liquid-fo.../products.shtml

Er behovet kun presetvalg, eller trenger man IA knapper også? Hvis ikke kan man jo prøve seg med en midi-mouse og se om man feks kan få noen arduinoluringer til å lage en boks som henter ut preset navn over midi?

tor erik

Takk! Ja denne ser ut til å funke!

Hva er det IA knapper er for no? Jeg er helt ny til MIDI og rack-ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IA brukes til å sende endringer som ikke er rene presets, feks å trigge en av effektene i prosessoren, tuner, tap tempo osv...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Ah skjønner, som feks gå fra 1 oktav til 2 oktaver på en whammy? Så man slipper å ha to presets av whammy hvor en er 1 okt og en er 2 okt, og bytte mellom disse feks? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocktron midimate.

Har sett på den, men den ser så veldig brei ut. Har enda lyst til å kunne ha min Wah på høyre side av pedalbrettet, vil ha alt i en bag! :D

Må gjøre noen mål

EDIT: målte nå, og det vil bli trangt/ikke funke på ToneTrunk 55 brettet! Wah'en er ca 7 cm bred.

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.