Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kort levetid på batteri med EMG?


Anbefalte innlegg

Med bryter mener jeg at jeg gjetter på at batteriet brytes i jackinngangen, enten en stereojack hvor minus på batteriet er koplet på midtre ring og dermed får kontakt til jord når en monoplugg settes inn (typisk løsning på effektpedaler), eller en jackinngang med noe switching som aktiveres når pluggen settes inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter god hjelp fra Rocktrond (og med et tips fra Mayones ) kan det se ut som problemet var at sort leder på ene jacken var i kontakt med elektronikk-rommets støyskjermende maling. Bøyde lederen litt tilbake i går kveld, og batteriet har faktisk økt litt i spenning siden da.

Friskmelder gitaren om den fremdeles holder samme strømverdi som i mårest.

Rocktrond fortjener en stor takk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Med bryter mener jeg at jeg gjetter på at batteriet brytes i jackinngangen, enten en stereojack hvor minus på batteriet er koplet på midtre ring og dermed får kontakt til jord når en monoplugg settes inn (typisk løsning på effektpedaler), eller en jackinngang med noe switching som aktiveres når pluggen settes inn.

Leste du dette innlegget? Har du stereojack? Hvis det var passive micer i denne gitaren før, har de kanskje "glemt" å bytte ut mono jack utgangen, i såfall varer batteriet i ca 6 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du dette innlegget? Har du stereojack? Hvis det var passive micer i denne gitaren før, har de kanskje "glemt" å bytte ut mono jack utgangen, i såfall varer batteriet i ca 6 uker.

Leste innlegget ja. Som jeg skrev tidligere i tråden er problemet nå løst. Det som var casen var at den ene jacklugen var i berøring med elektronikkrommets skjermingsmaling, og derfor tappet batteriet. Bøyde den tilbake, og vips var problemet en saga blott.

Rocktrond med hjelp fra Mayones kom med dette tipset nesten med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.