Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjerne direkte lyd - Pod HD Pro


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en POD HD pro nå, og er ganske fornøyd, men jeg har et problem når det kommer til opptak i cubase. Når jeg har gitaren plugget inn i poden, så kommer jo lyden direkte til monitorene. Når jeg skal ta opp ting i Cubase, så ligger fremdeles direkte-signalet fra poden der. Altså, uanhengig og jeg aktiverer eller deaktiverer den akutelle channelen i cubase, så ligger gitarlyden der. Er det noe måte å stille inn poden på, at den ikke skal sende lyden direkte til høyalerene? Men bare igjennom usben, slik at det kun er lyd når jeg aktiverer channelen i Cubase? - Litt rotetet skrevet, men var litt vansklig å forklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har enheten du har, så skal de disable "direct monitoring". Da vil du ikke lenger høre lyden fra enheten (uten latency), men kun lyden som blir rutet via Cubase. Bruker du feil drivere, kan det bli ganske stor forsinkelse, selvsagt litt etter hva slags PC du har, og hvordan du har konfigurert dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du stiller nivået for Hardware Monitor i kontrollpanelet til PODen.

Enten går du dit via POD HD Control Panel i Device Setup, ellers Start > Line 6 > Tools > Line 6 Audio-MIDI Devices.

På fanen "Inputs & Recording" drar du slideren til "Hardware Monitor Level" helt til venstre.

Dette er fremgangen for POD HD i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.