Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

12 strenger


nepse

Anbefalte innlegg

Jeg har justert den etter alle kunstens regler. Vond å spille på, og låter tynt og spedt uplugget. Det skal nevnes at dette er en cutaway. Vanligvis synes jeg Yamaha er gode saker til prisen, men akkurat denne er ikke bra. Det eneste bomkjøpet jeg har gjort så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yamaha pleier jo selge grei kvalitet jevnt over. cutaway er jo bare fint spør du meg, men det skal jo låte bra og..

Tror jeg dropper den 5000,- begrensningen når jeg tenker meg om for det virker jo ikke som det er en hel haug å velge mellom.

Flere anbefalinger på 12 strengs kassegitarer? (m cutaway)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den modellen jeg snakker om har ikke cutaway og ikke pickupsystem og koster i underkant av 3000. 4sound Trondheim anbefaler denne gitaren framfor en Morgan til 7000. Får du de til å sette i highlander sytem i tillegg er du oppe i 5tusen ca og har en knakende god gitar. Den heter FG720S-12 eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller egentlig ikke så stor rolle, har en nylon strengs med cutaway som jeg liker godt. vil jo tro at resonansen fra kassa forsvinner litt ettersom noe av kassa er "cutted away".

Taylor har jo etter eget sigende forsket på dette, og funnet ut at cutaway ikke nødvendigvis gjør at lyden forringes. Likevel mener jeg at cutaway ikke er nødvendig på noen akkustisk gitar da man ikke gjør stort over 12. bånd på en akkert uansett. Roter du "oppi der" på en akkert, er det på tide å finne fram plankegitaren... Men det er nå min personlige mening. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller slide på både 12 og 6 strenger. Blues slide på en 12 strenger er noe av det kuleste jeg hører. Men jeg mente sånn generelt, cutawayen gjør det enklere, men som jeg sa istad det er slett ikke nødvendig. Jeg har 3 akustiske gitarer nå og men bare den ene har cutaway og det er vel den jeg bruker minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.