Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NCD! Tube-Town Thiele 1x12"


Blix

Anbefalte innlegg

Jeg startet med å bygge en rig for et par år siden, og da jeg ikke er noen kløpper på børsen og har lite hell i Lotto, ble det startet forholdsvis forsiktig med en god del kompromisser, men tanken har alltid vært å sakte men sikkert oppgradere riggen bit for bit.

Et av kompromissene var kabinetter.

Jeg kjører w/d/w med 2x12" i midten og 2 stk 1x12" for "wet".

Siden 12-tommerene får ganske så mye signal å slite med, valgte jeg 200watts EV12L høyttalere, legendariske arbeidshester.

Men da jeg kjøpte de hadde jeg ikke råd til skikkelig kabinetter og valgte å kompromisse med et parJet City 1x12"-kasser.

Kassene er helt ålreite og bygget med brukbart tre og ikke noe MDF-tull, brukbart skudd sammen er de også, iallefall til prisen.(billig) :)

Har i løpet av det siste året fått oppgradert det meste, så nå står cabsa for tur, så i første omgang ble i går den ene Jet Cityen pensjonert.

Mottok en thiele 1x12" fra en kabinettbygger i Tyskland.

For de som ikke kjenner til det, thiele kabinett er konstruert for en bestemt høyttaler, denne er 806 specs, som er designet for EV12L. Dette sørger for max respons fra høyttalere. Og en særdeles kompakt kasse også.

Jeg gikk for et enkelt og nøytralt design, men man har sykt mange options for tolex og grill cloth fra de.

EV-1.jpg

Som dere ser, ikke så fryktelig mye rom for å gjøre en 1x12"-kasse mindre.

EV-2.jpg

Og til slutt, TT ved siden av JC'n, rimelig stor forskjell istørrelse, og det syke er at den lille låter mye større og fetere enn JC'n, helt vilt.

Utrolig kontrollert og stram bass, I JC'n var bassen mye mer sølete og slappere.

TT nr2 blir bestilt snart. :)

EV-JET.jpg

Endret av Amund Blix Aaeng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.