Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

YAMAHA SA-2200 eller Electra X420VS "Custom Pro" es335?


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

er på jakt etter en knall es 335 variant men ønsker å styre unna Gibsons...

noen som har kjennskap til disse japanske herlighetene?

Yamaha lages jo ennå men Electra produserte sin siste gitar i 1984. Ukjent for folk flest men ekstrem bra byggverk og begynner å bli samle objekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Hagstrøm syntes jeg føltes billig på alle mulige måter så den er ikke aktuell.

Blir nok en yamaha evt en gammel japse type greco, tokai etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35404086

Noe slikt du er ute etter? Litt arbeid, men billig...

De tidlige Ibanezene er faktisk ikke mye å rope hurra for, selv om enkelte tydeligvis tror det. Har ikke erfaring med den i annonsen, men man kan jo se på den at det er billig. Det var vel ikke før litt senere på '70 at de begynte å lage gode gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tidlige Ibanezene er faktisk ikke mye å rope hurra for, selv om enkelte tydeligvis tror det. Har ikke erfaring med den i annonsen, men man kan jo se på den at det er billig. Det var vel ikke før litt senere på '70 at de begynte å lage gode gitarer.

Jeg har ingen formening om hverken tidlig eller sen Ibanez, har bare prøvd en gammel Les Paul fra dem som trengte en del arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen formening om hverken tidlig eller sen Ibanez, har bare prøvd en gammel Les Paul fra dem som trengte en del arbeid.

Faren min har en 70 eller 71 kopi av en LP Custom som jeg lærte meg å spille på i sin tid. Elendige pickuper, elendig hardware osv. Pusset den opp for et par år siden, og treverket var mer eller mindre spon virket det som. Toppen var en tynn finerplate osv. Har sett de som har prøvd å selge akkurat denne typen for 5-6000,- Mulig de har greid det også, men det er helt uforståelig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min har en 70 eller 71 kopi av en LP Custom som jeg lærte meg å spille på i sin tid. Elendige pickuper, elendig hardware osv. Pusset den opp for et par år siden, og treverket var mer eller mindre spon virket det som. Toppen var en tynn finerplate osv. Har sett de som har prøvd å selge akkurat denne typen for 5-6000,- Mulig de har greid det også, men det er helt uforståelig for meg.

Høres ut som dårlige greier. Heldigvis er jeg ikke i markedet for en, men skal ha det i bakhodet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min har en 70 eller 71 kopi av en LP Custom som jeg lærte meg å spille på i sin tid. Elendige pickuper, elendig hardware osv. Pusset den opp for et par år siden, og treverket var mer eller mindre spon virket det som. Toppen var en tynn finerplate osv. Har sett de som har prøvd å selge akkurat denne typen for 5-6000,- Mulig de har greid det også, men det er helt uforståelig for meg.

Vet ikke hvor gammel den Ibanez LP'en jeg hadde var, men utvilsomt mye billige løsninger ja! Sadlene på broa var av plast bla.a, og jeg kjenner igjen det du sier om finerplate topp og treverket i kroppen. Stemmeskruene var grusomme. Men det var forsåvidt en lettspilt og fin gitar som gjorde jobben sin i mine heydays på 90 tallet. Fant den igjen på finn.no for litt siden til 6 K!!! Makan til blodpris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor gammel den Ibanez LP'en jeg hadde var, men utvilsomt mye billige løsninger ja! Sadlene på broa var av plast bla.a, og jeg kjenner igjen det du sier om finerplate topp og treverket i kroppen. Stemmeskruene var grusomme. Men det var forsåvidt en lettspilt og fin gitar som gjorde jobben sin i mine heydays på 90 tallet. Fant den igjen på finn.no for litt siden til 6 K!!! Makan til blodpris!

Jepp. Var det samme på farsan sin også. Da jeg pusset den opp fikk den all hardware og pickuper nytt fra GFS, og det ble flere hakk bedre. Halsen på den har alltid vært fin, så det var en veldig grei gitar å lære seg å spille på, selv om den i dag er litt for slank etter min smak i dag, men det blir aldri en fullgod LP-kopi med det treverket og ikke minst bolt on. Det er og blir fy fy på LP type gitarer, og forsåvidt også ES type gitarer som den det er blitt linket til i denne tråden. :)

At slike gitarer blir solgt for 5-6 lapper viser bare at veldig mange tror at bare det er gammelt, er det bedre enn nytt. Det er langt fra tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.