Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tremoloklo med smalere hullavstand?


Torh

Anbefalte innlegg

Helt utrolig at det skal være så vanskelig.. Jeg har en G&L Legacy der jeg ønsker å bruke fem fjører istedenfor tre. Imidlertid tar den originale kloa kun tre fjører. Og det viser seg dessuten at skruehullene der kloa skal festes i gitaren er en del smalere enn standard Fender specs. Så jeg har søkt rundtomkring etter noe som kan passe, men finner ingenting. Sendte til og med en mail til Callaham for å høre om de kunne punche hull etter bestilling, men nei, det kan de visst ikke gjøre.

Forslag til løsninger? Det åpenbare er å plugge i de eksisterende hullene i gitaren, men jeg vil helst unngå å drille i den. Dessuten ser jeg for meg at det er litt vanskelig å nå til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skulle utvide de opprinnelige klohullene, vil det ikke bli litt "wiggly waggly" i trem-systemet? Mulig jeg gjør ting mye vanskeligere enn det egentlig er, men..

Nei, hvis du er nøye med å ikke øke diameteren på hullet, men bare file det sidelengs, så tror jeg ikke du vil oppleve noen problemer med det. Husk at fjærene er under spenn hele tiden, så noen stor sideveis bevegelse e.l. blir neppe noe stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.