Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lite problem med hals


dalarocker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har nå utført litt arbeid på en av RG'ene mine, og benyttet anledningen til å skru av min første gitarhals, men etter å ha skrudd den på, juster action, truss rod og mikrofoner (alt har vært skrudd av skjønner dere), så oppdaget jeg at det kommer en liten klikkelyd hvis jeg rikker litt på halsen, ville jo sjekke at den satt ordentlig.

Derfor spør jeg dere sakkyndige om hvorfor det skjer? (skjønner naturligvis at halsen ikke sitter helt godt nok, men jeg har strammet så godt som jeg overhodet tør, men er det ingen andre grunner?)

En ting er hva som er grunnen, det største spørsmålet er naturligvis hva jeg kan gjøre med det. Det er for all del ingen krise, for gitaren er spillbar, og vesentlig bedre å spille på enn før (har nok tuklet med noe jeg ikke kan noe om og hatt flaks).

Takker på forhånd for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke noen konkrete svar til deg..

men går kanskje an å høre med produsenten om hvor hardt disse halsene skal skrus på ?

tenkte på momentet, nå vet jeg ikke om halser i heletatt blir skrudd til med moment, men om det er tilfellet går det jo an å skru den til riktig moment..

Kan jo også kanskje ha kommet noe rusk under så den ligger å vipper litt i sporet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i alle fall 100% sikker på at det ikke er noe rusk der, for jeg har pusset ned gitaren, og har bevisst latt være å pusse i festet til halsen for å unngå problemet som likevel har oppstått, og jeg sjekket grundig etter ting som så der, og tørket av med fuktig klut før jeg satte på igjen halsen. (Lot det naturligvis tørke før jeg satte på igjen halsen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.