Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ekstremt frustrert og grinete etter en dårlig opplevelse med ny gitar!


Nielsemann92

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen. Vil bare dele med dere at jeg har kjøpt meg en Jim root telecaster hvit. Har hatt den i noen uker og det er en knallgitar! Vi har allerede hatt mange gode stunder og håper på fler.

Men en dag da jeg tok opp root'ern merket jeg at halsen var laus og de kjente klokk klokk lydene kom frem fra 12 bånd.

Skriver dette også fordi jeg er en stor fan av Jim root og telecastere generelt. At dette kan skje en så bra og dyr ( dyr for meg) gitar. Disse feilene hører til affinity telecastere.

Si gjerne hva dere vil. Om det er negative ting eller positive. Ville bare dele min frustrasjon med dere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er en klokk klokk-lyd?

hvis halsen er løs, er det bare å stramme til skruene bak.

hvis det ikke fikser biffen, drar du dit du kjøpte den og ber de om å se på problemet uten å ta betalt for det - så frem til at skaden/problemet ikke er selvforskyldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En klokk klokk lyd er den kjente klirre lyden man får hvis f.eks strengene ligger for lavt eller halsen er litt feil justert.

Har strammet til og den sitter som den skal:) men det hjalp lite på Klirre lyden. Kom gjerne med et bedre ord en klirre lyd:) Hehe. Har også justert truss rod... Men ingen ting funker optimalt enda.

Skal til 4 sound, Moss i morgen. De skulle ordne gratis. Har bare spilt på rommet til nå så ikke noe kasting av gitar gjennom kabinett eller trommer eller noe sånt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo justere saddlene på broen..

Det er vanlig å få båndklirr, eller klokk klokk :D

Send inn gitaren på setup for båndsliping. Intonering og justering av action (strengehøyde) er noe du fint klarer selv, etter en liten tur på youtube :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo justere saddlene på broen..

Det er vanlig å få båndklirr, eller klokk klokk :D

Send inn gitaren på setup for båndsliping. Intonering og justering av action (strengehøyde) er noe du fint klarer selv, etter en liten tur på youtube :)

Har gjort dette på mine litt billige gitarer. Men har ikke turt å kødde med den nye. Men har jo hatt samme strengehøyde siden jeg justerte den første gang. Endrer det seg så mye på så kort tid av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du har fiklet med trussroden har du antakeligvis ikke gjort problemet bedre, med mindre du er 100% sikker på at du har gjort det riktig.

Det som burde gjøres på nye gitarer uansett, er:

-bytte / file nøtta

-båndsliping

-justere strengehøyde

-intonasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du har fiklet med trussroden har du antakeligvis ikke gjort problemet bedre, med mindre du er 100% sikker på at du har gjort det riktig.

Det som burde gjøres på nye gitarer uansett, er:

-bytte / file nøtta

-båndsliping

-justere strengehøyde

-intonasjon

Filka ikke så mye da. Stramma bare litt. Det ble litt bedre men ikke perfekt. Stemmer nok det du sier. Tror du 4 sound gjør dette gratis ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.