Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ekstremt frustrert og grinete etter en dårlig opplevelse med ny gitar!


Nielsemann92

Anbefalte innlegg

Gutta på 4sound i moss er kjempe greie og billige, vært rundt (og så klart som tidligere ansatt og bekjent blir det litt rabattert) og sørvismessig (bådde utføring av sørvis og kundesørvis) er dem på topplasering i boka mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra min side sier jeg elixir, de koster mer, er elsk/hat, men holder så mye lenger på tonen. (pluss føler de har mer spend/stivere enn det andre jeg har prøvd)

Har hørt at dunlop har mye bra også. Men kanskje jeg skal gå for noe elixir ja. Hva med disse http://www.gitarhuset.no/product/strenger-rekvisita-og-mye-annet/elixir/gitarstrenger/til-el-gitar/3008397/elixir-12301-nanoweb-baritone-12-68-strenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du har fiklet med trussroden har du antakeligvis ikke gjort problemet bedre, med mindre du er 100% sikker på at du har gjort det riktig.

Det som burde gjøres på nye gitarer uansett, er:

-bytte / file nøtta

-båndsliping

-justere strengehøyde

-intonasjon

Da kjøper du jævlig dårlige gitarer! Har kjøpt flere gitarer nye i butikk, og har aldri hatt behov for alt det. Greit, Louder-straten som kosta 1500kr i 2003 måtte få justert strengehøyde og intoneres, men alt annet jeg har kjøpt har vært perfekt satt opp når jeg har fått varen. Har aldri giddi å justere strengehøyden, da jeg ikke er så fin på det og synes standardhøyden fra fabrikk på gitarer til over femtilappen stort sett er feiende flott, så da har jo intoneringa vært perfekt fra før, og jeg har heller aldri hatt behov for båndsliping eller filing/bytting av nut, selv ikke på Louderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjøper du jævlig dårlige gitarer! Har kjøpt flere gitarer nye i butikk, og har aldri hatt behov for alt det. Greit, Louder-straten som kosta 1500kr i 2003 måtte få justert strengehøyde og intoneres, men alt annet jeg har kjøpt har vært perfekt satt opp når jeg har fått varen. Har aldri giddi å justere strengehøyden, da jeg ikke er så fin på det og synes standardhøyden fra fabrikk på gitarer til over femtilappen stort sett er feiende flott, så da har jo intoneringa vært perfekt fra før, og jeg har heller aldri hatt behov for båndsliping eller filing/bytting av nut, selv ikke på Louderen.

Jeg har aldri eid en gitar som er "jævla dårlig" - så det blir vel litt dumt å si noe sånt?

Det er helt greit at du ikke er så fin på det, hva strengehøyde osv. angår - men jeg vet hvordan jeg vil ha det, og da gjør jeg det sånn.

Det skal nevnes at jeg aldri har fått noen av gitarene mine båndslipt. Jeg har bytta ut nøtta og kuttet den selv på de gitarene jeg føler trenger det - og action og intonering justerer jeg også selv.

Det at du ikke føler det samme behovet får være din sak. Det betyr ikke at jeg har jævla dårlige gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer du i B så må du ned ditt for å få stabile strenger spesielt siden det ikke er en baryton, hvis spora i nøtta er store nok er det helt safe. Btw baryton strengene henger ved døra og ikke med de andre gitarstrengene.

Til standard stemming så er vel 10-46 det vanlige

Endret av whiplash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.