Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Amerikansk forsterker til bruk i Norge


pms

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt en Roland JC-55 fra USA.

Så var det dette med strøm da.

Jeg har tidligere kjøpt amper fra USA og fått dem fikset på den lokale gitarbutikken.

F.eks med en MesaBoogie.

Men nå er jo dette en forsterker som ikke lages lenger, og tilfanget av deler er litt mindre.

Jeg har ikke peiling på det elektriske, men har forstått at man må bytte trafo for å få den tilpasset det europeiske strøm-nettet.

Så det jeg lurer på er:

  • Noen som har erfaring med å skaffe en original trafo direkte fra Roland?
  • Finnes det andre trafoer som kan gjøre jobben like greit? Han på verkstedet her mente at en uoriginal kunne skape litt ulyd.

Eller om noen har noen andre spreke alternativer, så lytter jeg intenst.

Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i utgangspunktet lyst å gjøre en permanent løsning som ikke innebærer en ekstern omformer.

Jeg sender den gjerne til en gitartekniker og betaler for det, men jeg lurte på hvilke deler som evt. var de beste til å gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er svaret fra Roland:

"Ut fra skjemaet på forsterkeren, er det en felles nettrafo for alle spenningsstørrelsene. Men trafoen er koblet forskjellig avhengig av hvilken nettspenning den skal benyttes på."

Dermed så trenger man ikke en ny trafo, men man må modifisere den som allerede står i.

Topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.