Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til ulyder


Crybaby

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en peavey 50classic som jeg spiller på. For noen dager siden når jeg spilte med bandet begynte hele greien å pipe helt uten videre.

Høres ut som feedback, men pipingen er kontinuerlig og stiger eller synker ikke. Har spekulert at det kan være rørene, men akkurat nå har jeg ingen anelse.

Vanligvis spiller jeg med relativt høy forvrengelse (Bruker metall pedal) og jeg vil nå ikke si at forsterkeren helt egner seg for den type musikk. Pipingen kommer bare når jeg spiller på gitaren, stille hvis forsterkeren bare er på.

Er ikke så særlig brukbar når det kommer til feil/skader på forsterkere, så all hjelp er verdsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er 100% sikker på at det ikke er gitaren, men ampen som feeder så kan det høres ut som et av rørene er blitt mikrofonisk.

Ta ut stikkontakten, la den kjøle seg ned 10-20 minutter, så sjekker du forsiktig at alle rørene sitter skikkelig i.

Hvis alt er i skikkelig, så kan du forsiktig slå på ampen uten å røre noe inni, og heller ikke rørene da de blir ekstremt varme.

Prøv veldig forsiktig å slå borti rørene med en noe mykt ala gummi. Gjør det med alle rørene en etter en og se om ikke en av dem bråker mer unormalt enn de andre.

Rapporter her, så skal vi hjelpe deg videre :)

Det skjer desverre at rør, transistorer, spoler (pickups) og av og til kondensatorer blir mikrofoniske uten grunn. Forhåpenligvis er det ikke verre enn å bytte rør i ditt tilfelle.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.