Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forseterker/høgtaler til pod hd500?


Anbefalte innlegg

Vel, korleis skal eg koble dette pod hd500 til både høgre og venstre høgtaler, når eg berre har 1 headset utgang?

Du trenger en AUX-kabel med y-splitt. Din lokale instrumentforhandler har det garantert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger en AUX-kabel med y-splitt. Din lokale instrumentforhandler har det garantert.

Kva skal det vere på dei to andre endane (L+R)? Mine KRK har jack (trs), XLR, RCA. Med RCA får eg bedre lyd og omtrent dobbelt så mykje output.

Endret av Esp_ltd@95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ut som du ikke har stillt inn POD'n skikkelig. Jeg er iallefall veldig fornøyd med min Pod hd300 inn i fx return på en valveking.

Anbefaler å kople pod til pc via usb og bruke line6 edit programmet, ligger masse tips på line 6 sin hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva skal det vere på dei to andre endane (L+R)? Mine KRK har jack (trs), XLR, RCA. Med RCA får eg bedre lyd og omtrent dobbelt så mykje output.

Også lurte eg på: Om eg kobler pod hd500 i ett anna lydkort, fil dette "forsterke" signalet nokk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle tro at mye av det du spør om står i bruksanvisningen som fulgte med Poden din. Det var i hvert fall en rimelig tykk bok som fulgte med Pod Xt live som jeg har.

Vel, fekk faktisk ikkje manual med, men printa ut ein frå internett. Det står veldig lite om akkuratt dette der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også lurte eg på: Om eg kobler pod hd500 i ett anna lydkort, fil dette "forsterke" signalet nokk?

osv - osv

Jeg svarte vel egentlig på det meste du spør om i går, i en annen tråd du har gående.

Ja, et lydkort med instrumentinnganger slik som ditt UX1 vil forsterke signalet fra de ubalanserte jack utgangene dine nok. Jeg foreslo jo at du skulle gjøre dette om du hadde et lydkort.

Nei, du trenger ikke en "mixer" hvis du enten bruker lydkortet, eller headset utgangen på pod'en

Som nevnt trenger du en stereo-jack til rca kabel for å koble pod'ens headset (phones) utgang rett i høyttalerne. Enten kjøper du en ferdig kabel (men helst noe lengre..) :

2142-lynx-standard-6.3mm-stereo-jack-to-2-x-rca-phono-1.2m-large.jpg

ELLER så bruker du en minijack til rca (som er enklere å skaffe kanskje) :

a1.jpg

i kombinasjon med en jack til minijack overgang:

a2.jpg

ELLER en stereojack til rca overgang :

a3.jpg

i kombinasjon med en standard rca-rca kabel:

rca-cable.gif

Alt fungerer identisk, og alle slike kabler består av to ledninger som henger sammen, men som relativt enkelt kan splittes fra hverandre om man ønsker det - da har du to ledninger - en til hver høyttaler.

Et annet ganske hot tips er jo å koble til pod'en med en usb kabel, installere driverne for lydkortet som i realiteten sitter inni POD'en din og dermed har du mulighet til å styre/editere alt på brettet på pc/mac samt gjøre innspillinger direkte osv.

Du burde sette deg litt inn i den enheten du har betalt relativt mye for, jeg garanterer at du vil få så mye mer ut av produktet på den måten. Også i kombinasjon med din eksisterende forsterker. Prøv det før du handler noen ny forsterker e.l.

Her er manualene: http://line6.com/sup...anuals/podhd500

Hvis det er noe du ikke forstår eller lurer på, er det mange folk her på forumet som kan gi gode svar i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. anbefaller deg å gå inn på line6 sine forumsider,der finner du alt du lurer på. d er mange som sliter med å finne ut av pod500 pga dårlig manual.pod500 låter ikke bra rett ut av esken! du må få stilt den inn og koble den opp riktig.så jeg synes ikke du skal kjøpe deg noe ny forsterker eller noe før du er sikker på at du har fått gjort d.jeg bruker mest hodetelefoner men har også studiohøytalere kobla til.så jeg husker ikke i farta hvordan en kobler til en amp.jeg har heller ikke noe særlig peil pod`er og greier,så jeg har brukt og bruker masse tid på å les på forumet til line6.der er d masse flinke mennesker som kan gi deg alle svara du trenger.særlig en som kaller seg MeAmBoobo har lagt ned masse tid på å skrive en kjempe bra manual for pod500. jeg var superskuffa over 500 min i starten og hata dritten.men nå elsker jeg den mer og mer :wub: kreves en del skruing og gøring i starten for å få den til å låte bra. lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo sies at mesteparten av forhåndslagrede ting på effektbrett er ganske ubrukelige. Man bør absolutt lære seg å skru selv på slike brett.

Nesten alle patchene mine har eg laga sjølv. :) Nokon har eg lasta ned frå nettet, og justert etterpå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Eg har hørt mykje bra om Tech 21 Power Engine 60.

Veit nokor kor i Noreg eg kan teste/kjøpe ein slik?

I usa koster den rundt 300 $, så sansynlig vis ville den ha kosta rundt 3000 NOK, noko som virker som ein fornuftg pris, me tanke på at Line DT 25 koster over 6000 NOK. Som sagt, eg vil teste før eg kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.