Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss adapter på digitech ?


Kentucky

Anbefalte innlegg

Du må passe på at volt styrken stemmer overens, polariteten, samt at den leverer nok strøm.

Samtidig vet jeg at noen pedaler krever "regulert" adapter, noe som jeg selv ikke er helt sikker på hva vil si.¨

Regner med at Gnome eller Slash Thorød titter innom, og de burde vel gi deg et svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å regulere spenningen, betyr vel såvidt jeg har skjønt å likerette, samt sette til en bestemt styrke. Så et 9v AC/DC adapeter er regulert.

Så, det er egentlig bare å lese bakpå Whammy'en. Et Boss PSA adapter levere vel 200ma, 9VDC, så hvis det står noe annet (over 200ma, eller annen spenning) kan det ikke brukes. Et sksempel er hvis det står 9VAC på baksiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En adapter må ha:

AC(vekselstrøm) eller DC(likestrøm) spenning, og den skal levere riktig spenning. Mest brukte standarden for pedaler er "boss" typen, dvs 9V DC (samme som et 9volts batteri) Men ulike apparater kjører på ulike spenninger. Legg spesiellt merke til hvis en pedal trenger AC adapter, så du ikke blander DV og AC adaptere.

Adpateren må kunne levere NOK strøm, på "tingen" står det hvor mye strøm den maksimalt trekker ved riktig spenning, og adapteret må være i stand til å levere MINST dette.

Sjekk at polariteten(+/-) på adapteret/pluggen på adapteret stemmer overens med pedalen.

(Reguleringen i strømforsyningen stabiliserer spenningen på et bestemt nivå, slik at den holder seg stabil, uansett belastning, dette skjer etter likeretterdelen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.