Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Layout for ABC "Morley" Box


Anbefalte innlegg

Heisann

Lurte på om noen har en layout for en "Morley style" ABC switch liggende ?

p46385.jpg

Jeg vil helst ha 3pdt brytere så jeg kan få følgende funksjoner:

A amp on/off

B amp on/off

C amp on/off

A + B

B + C

A+B+C

så bare putte på 3 leds for hver kanal.

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke du automatiker, dette burde du vel huske fra grunnkurs elektro? :D

Sketsja litt på papiret her, la ikke ved noen mulighet for LED men det ordner du med en 3pdt..

Mvh

Andreas, 3AUT...

EDIT: R1,R2,R3 er 1M ohm eller mer, bare for å forhindre unødvendig popping... Kobles fra tip til sleeve, altså signal inn til jord..

newdoc.pdf

Endret av Andr3as
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke du automatiker, dette burde du vel huske fra grunnkurs elektro? :D

Sketsja litt på papiret her, la ikke ved noen mulighet for LED men det ordner du med en 3pdt..

Mvh

Andreas, 3AUT...

EDIT: R1,R2,R3 er 1M ohm eller mer, bare for å forhindre unødvendig popping... Kobles fra tip til sleeve, altså signal inn til jord..

Hehe, joda noe av grunn kunnskapene ligger der jo enda, men elektronikkfaget!? er ikke lenger et fag på skolen, vi hadde minimalt vertfall.

Automatikeren er mer til å bytte ut deler nå til dags virker det som =/

Men jo ser jo hvor lett det kan gjøres nå.. Ble litt vel mye tenking i går kveld ^^,

Tenkte skulle prøve meg på et litt annet design på pedalbrettet, og da ha en boks for alt av kobling som er under det jeg har nå..

Så blir en Dubble looper/bypass og ABC boks i en pakke ^^

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er ikke du automatiker, dette burde du vel huske fra grunnkurs elektro? :D

Sketsja litt på papiret her, la ikke ved noen mulighet for LED men det ordner du med en 3pdt..

Mvh

Andreas, 3AUT...

EDIT: R1,R2,R3 er 1M ohm eller mer, bare for å forhindre unødvendig popping... Kobles fra tip til sleeve, altså signal inn til jord..

Jeg mener denne kretsen har samme problem som den opprinnelige. Den vil ha åpne kabler når en utgang er koblet fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på å jorde utgangssignalet? Dette ordner han jo med 3pdt viss han skal ha LED, koble jord til midten av 3pdt, utgangssiden med resistor til anode på LED. Og av pinnen til utgangssignalet..

Litt vanskelig å forklare, men kan vel sketsje om ønskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på å jorde utgangssignalet? Dette ordner han jo med 3pdt viss han skal ha LED, koble jord til midten av 3pdt, utgangssiden med resistor til anode på LED. Og av pinnen til utgangssignalet..

Litt vanskelig å forklare, men kan vel sketsje om ønskelig..

Det vil fungere. Den opprinnelige musikding-kretsen ser jeg bruker motstander for samme formål, men det er jo litt suboptimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.