Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD, Laboga Alligator 30W


Anbefalte innlegg

Fikk ENDELIG ampen!

Slenger opp et par bilder, skriver mer senere, har ikke tid nå... må spille

t_IMG_1459.JPG

t_IMG_1460.JPG

t_IMG_1461.JPG

Se så fin der er!

EDIT:

Hahah, nå fikk jeg beskjed av husverten om at nok var nok :D Får ikke kranket den over 10% volum (10% på kanalvolum og på master...) før det blir for høyt på 15W modus. Har noen et øvingslokale i Stavanger-området jeg kan få låne 3-4 timers tid?? hahah.

Herregud for en lyd! Selv på minimale volum er det sykt søte toner som kommer ut av denne. Jeg måtte faktisk på FINN.NO og kjøpe en gitar i dag for å ha noe å spille på. Endte opp med en billig Yamaha Pacifica tele-sak, og selv med singlecoils har ampen mer enn nok gain!

Brytere på begge kanalene for bright, fotbrytbare gain-trinn, EQ-mods på begge EQ-ene og en cleankanal som ikke står tilbake for noe jeg har hørt. Cleankanalen har liksom en snert som gjør at det høres ut som man har en kompressor før ampen. Blir spennende å høre hvordan den tar pedaler, når jeg omsider er ferdig med å bo på hybel og kan flytte hjem til huset mitt, May´en min og øvingslokalet mitt .

Drive-kanalen har jeg hørt på plate før (Transatlantic, alle live-platene samt "The Whirlwind", men Roine Stolt på gitar) , og regnet med at lyden måtte EQ´es, komprimeres og reverbes før den hørtes ut som på plate. Der tok jeg feil gitt! Den høre akkurat som ut på plata, selv med billige mikker på lavt volum .

Det har blitt skrevet om ampen her på forumet før, at den kanskje ikke har nok drive til å spille metal. Vel, den har riktignok ikke like mye å stille opp med som Mr. Hectoren min, men den har da rikelig til å spille f.eks Opeth.

Jeg ser også fram til å kunne slå av og på effektsløyfen med fotbryter. Det kommer til å gjøre livet mitt en god del enklere :P Jeg har en tendens til å bruke flere effekter samtidig i effektsløyfen, for så å gå rett over til tørt signal. Nå kan jeg gjøre det på øvinger/live også! Det samme gjelder reverben.

Ampen kom med èn dobbel fotbryter, men siden jeg allerede har en til overs gjør ikke det så mye for meg... Ellers ville jeg bestilt en ekstra bryter i samme slengen.

Ampen var mye større enn jeg trodde. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg hadde sett for meg at den var både lettere og mindre enn Mr.Hectoren. Den er ikke særlig mindre, eller lettere... Kanskje et par cm og en kg eller 2, men ikke mer...

Jeg kommer til å legge ut lydklipp når jeg får kjørt volumet opp litt :D Ellers blir det mye gitarlyd som ikke kommer fra ampen med, og det synes jeg er kjipt å høre på :P

Vanvittig fornøyd med kjøpet!

EDIT 2: Har nå fort og gæli fått spilt inn en liten snutt. Jeg samlet flere lyd-spor til ett.... Merk at dette er på svært svært lavt volum :(

http://soundcloud.com/chapterx/laboga-alligator

Clean venstre: tele bridge

Clean høyre: tele neck

Vekslende solo: 1. 3. osv tele bridge. 2. 4. osv tele neck.

Har ikke brukt kompressorer, limiter eller EQ på noen av sporene, så det høres nok litt grøtete ut.

Volumer på clean er 2, på drive 3, gain på drive 7, brights er på, eq-mods er av, reverb på 6 og master på under 1.

Skal få et bedre lydklipp når jeg ser at husverten er utomhus :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du er fornøyd da! Har den nok gain til å spille Opeth, så betyr det nok at den kan boostes med en TS til alt annet ;)

Hehe, lett å tro at 30W er lite når det egentlig er mer enn nok til det aller aller meste :P

Anyways, nyt den! Håper du får krænket den etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F*** Kristoffer!

Jeg som skal hente min Alligator på postkontoret imorgen, synes dette var skikkelig dårlig gjort! Nå kommer ventetiden bare til å bli ENDA LENGRE! :( ! Neida, grattis med ny amp! Har du fått testet den med mastervolum enda? Det er en greie jeg aldri fikk gjort da jeg testet den sist. Hvordan fungerer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F*** Kristoffer!

Jeg som skal hente min Alligator på postkontoret imorgen, synes dette var skikkelig dårlig gjort! Nå kommer ventetiden bare til å bli ENDA LENGRE! :( ! Neida, grattis med ny amp! Har du fått testet den med mastervolum enda? Det er en greie jeg aldri fikk gjort da jeg testet den sist. Hvordan fungerer det?

GLED DEG! Du kommer til å ELSKE DEN!

Jeg skjønner ikke hva du mener med å teste mastervolum da... Jeg får ikke spilt høyt her uansett, men om du tenker på å kranke mastervolumet, og styre det audible volumet med kanalvolumene, så funker det fett. Det gjør jeg på Mr.Hectoren, og resultatet er grom vreng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt en attenuator, og fått kranket denne litt.. Den låter helt fantastisk! Cleanen brekker fra kl13 og opp, og låter helt nydelig. Masser av god-toner fra billig-gitaren :D Her kan man virkelig høre nytten av bright-switchen. Fra twangy tele-lyd til Gilmour-iske cleantoner fra tele-ish-gitaren. Jeg hører nå at EQ`en på Alligatoren er "interaktiv", og med det mener jeg at de reagerer med hverandre. Skrur du på den ene, vil de andre få et annet frekvensområde å innstille på. Det var artig å leke seg med hvor mange lyder man fikk av en enkel 3-knotts EQ. Det jeg synes virket som kompressjon på cleankanalen tidligere, var bare mangel på volum. Ampen er veldig dynamisk, og reagerer svært godt med måten man spiller på. Knaller man hardt til på strengene vil den brekke svakt... Nydelig :D

Vrengen var helt vanvittig på ordentlig volum! Sinnsykt ryddig bunn, og en utrolig glassklar diskant strømmer ut av ampen. Den er veldig dynamisk, og selv med gain på full spiker kan man bare ved anslag få helt rene toner. Den er god og rundt i toppen om man klikker inn EQ mod, og gir på full gain en svært behagelig sololyd. MOD`en sniker seg ned i mellomregisteret om man drar gain litt ned, og dytter på med selve tonen (om dere skjønner hva jeg mener... Ikke lyden av strengene, men tonen man spiller). Nå skjønner jeg hvordan noen gitarister bare har en utrolig fin gitarlyd, for jeg klarer ikke skru meg bort her! Det virker som gitaren synger gjennom ampen, som om den spiller av seg selv :D

Dette er så definitivt ampen for meg! Jeg kan ikke uttrykke hvor mye jeg gleder med til å spille gjennom denne med gutta i bandet!

http://soundcloud.com/chapterx/laboga-alligator-test-2-with

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.