Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

John Petrucci signering 26.01


Rockentusiast

Anbefalte innlegg

Jeg er kanskje litt konservativ og "teit", men kan noen fortelle meg hva greia med Petrucci er?? :blink: Jeg hører jo at han er god og alt det derre der, men for meg blir han veldig "teknisk" og (sorry) ufølsom. Det meste han gjør virker så nøye planlagt og gjennomtenk, og for meg, som elsker "jams" og "improvisering", blir han fort litt kjedelig!?! Er det noe galt med meg, eller er det flere som har det sånn??? :unsure:

Btw, Dream Theatres versjon av Deep Purples "Made in Japan" er rett og slett "gravskjending" i mine ører. De blir rett og slett for perfekte i gjennomføringen, men alikevel ikke spesielt bra. Rett og slett for teknisk gode, samt at vokalisten ikke kan måle seg, på noen måte, med 70-talls Ian Gillan. Hmmmm... Er jeg gal?? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er nok ikke gal. Jeg kan godt skjønne at Petrucci virker klinisk på mange, og det synes jeg og de siste årene. Hør på Awake fra 1994 så skjønner du hvorfor DTfans enda lever i håpet om en så bra skive, med så bra gitarspill :)

Jeg synes selv som mega DTfan at cover-versjonene deres er blasfemiske voldtekter av gode låter ( Hey you, cemetery gates osv), så vit at ikke alle "Petruccister" er like glade i alt han gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dream Theater sin versjon av Queen sin tenement funster fra BCASL er så bra at jeg fikk permanent gåsehud og gitaristen i Queen Dr.Brian H May ble spontant DT fan så jeg vil ikke si at de bare herjer sanger.Gutta i DT er bare musikkfans de også som liker å spille en cover innimellom slik vi alle gjør. DT er et band som passer den norske janteloven perfekt, de er lissom for gode og vellykkede, noe fb pizz spør dere meg. De som syns DT er for flinkiser og perfeksjonister vil jeg anta også hater all form for klassisk musikk, det er jo også mer enn 4/4 og grungevokal.

Petrucci har nærmest formet en sjanger selv, hvor mange av de gitaristene er det der ute i dag? Clapton, May, Hetfield, Satriani, Vai, Beck og noen får til, resten er døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe galt med deg selv om du ikke liker en som andre liker, vel.

Det er lov å ha egne meninger, stå på dem. Ingen kan argumentere meg til å like noen jeg ikke liker,

uansett om andre synes det er kongen sjøl som spiller.

Og når Dream Theater spiller Made In Japan er det ikke for å vise Purple hvordan det skal gjøres, men

for å vise hvor stor respekt de har for Purple. Petrucci og co. er antagelig de første som innrømmer

at Purple's Made In Japan er bedre enn DT's...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye meninger her! Hehe. Jeg vil ikke kalle meg en ihuga DT fan, men jeg elsker melodiene hans. Og ja, han spiller veldig perfekt og teknisk, men det er greia hans. Hvis dere har sett "Glasgow Kiss" live på G3, så ser dere at han er veldig jordnær, koser seg på scenen. Og liveintroen på "The Spirit Carries On", fantastisk.

Tenkte jeg skulle informere for de som har lyst å se han før konserten og få en autograf :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.