Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

symfonisk,synth,soundtrack stykke


Bjørnar Frantzen

Anbefalte innlegg

Hei Norge.

Har gjort ferdig tredje verk i hexalogy serien min som heter Voices from twilight

http://soundcloud.com/user1834949/voices-from-twilight-part-iii

Har egentlig vokal mot slutten av sangen, men tenkte at det kunne være kult med litt flere nyanser.

Så kansje jeg finner en annen. Eller at han eller hun finner meg.

Hvis noe vil prøve seg så si ifra.

Stykket varer i 8 minutter som dere kansje ser. Be patient.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Har egentlig veldig lyst til å kunne lage noe slikt.. Men er egentlig ganske ræva på VST bruk. Sånn bortsett fra trommeprogrammering. Klarer ikke få fin lyd i VST's.. Er man veldig avhengig av gode VSTs? :P typ synth og piano og shit?

Synes det var veldig fint, stemningsfult :)

Er ikke veldig avhengig av det egentlig :P Bare litt :)

Før brukte jeg et orkesterprogram som heter Miroslav Philharmonic.

Det er ganske ræva egentlig. Noen ganger så føler man at lyden suger, mens andre ganger så er den topp :)

http://www.youtube.com/watch?v=WXWbogUJwDU

Her er en sang som jeg brukt det programmet i.

Selv ble jeg veldig fornøyd på grunn av en liten ting i det programmet som gjør alle lydene mye bedre enn det det var fra før.

Har holdt på med disse programmene en god stund nå. I den voices from twilight sangen så har jeg ikke jobbet mye med lyden til strykerene.

De kommer fra Kontakt biblioteket.

Pleier egentlig ikke å bruke dem, men ville gjøre det enkelt denne gang.

Spleisa sammen noen cello'r, fioliner, bratsj og bass så var det greit. Med en enkel spillemåte. SUSTAIN :P

Litt volum-automasjon også så det høres ut som dem speller svakere enkelte steder og toner ut.

Bruker vanligvis eastwest. Det er en del bedre. Der har du drøs av muligheter for at fiolinene f.eks skal spelle 20 forskjellige teknikker over 20 sekkunder.

Enkelt sagt så kan det jo bli nesten klin likt som vanlig hvis man spiller korta riktig

Det viktigste før man skal få lyden bra er jo å ha en melodi man liker å jobbe med.

Pleier som regel å si alt for meg når jeg jobber med musikk. Finner alltid fort ut av det om man veit det blir ''jævlig bra'' eller ikke :P

Når det kommer til piano og synther så er det mye lettere. Trenger ikke det beste av det beste der.

Du bør prøve ut et av de programmene hvis du ikke har det allerede.

Takk for maten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.