Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

fender forsterker


Stratman

Anbefalte innlegg

Spørs hva du er ute etter av lyd det. Hot Rod Deluxe har fin clean og tar pedaler bra, Deville har jeg ikke prøvd.

Skriv litt mere detaljert om hva du er ute etter du.

Edit: Deluxe reverb var det jeg har prøvd.

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HotRod serien kan vel oppsummeres slik: Kjempemessig clean-kanal. og et sinnsykt volum og trøkk (2x12 modellene..)

Vrengkanalene er etter mitt syn helt ubrukelige....

Men Clean-kanal + OD/Dist/Fuzz pedaler, så er det noen kjempemessige forsterkere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Fender Bassman '59 LTD (reissue) selv, og er kjempefornøyd (hadde en Hot Rod Deluxe tidligere, men var ikke så fornøyd med den...). Jeg er veldig glad i "brekkvreng" og Bassman "knekker" ganske tidlig, spesielt med humbuckere. Cleanlyden er dritbra, spesielt med singlecoils, og ampen tar pedaler utrolig bra (en av de beste amper jeg har hatt i så måte). Jim Marshall brukte en 1959 modell Fender Bassman som mal for sine første Marshalls, så for meg er Bassman det beste fra to verdener :)

Er herved anbefalt ;)

Og ja, brukt går de for rundt kr. 8500,- til ca. kr. 10 000,- . Har sett et par på Finn, men de dukker kanskje ikke opp så ofte!?!

http://www.gitarhuset.no/product/3003763/fender-59-bassman-ltd-gitarforsterker (se video nedenfor på siden, og søk gjerne opp demoer på YouTube ^_^ )

Endret av Byljer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd deluxe 112, og den synes jeg var dritbra, også vrengen! Deville er jo bare større, mer watt og dermed headroom. Deville 410 må vel være helt syk! husk også blues serien, blues deville (410) er en jeg sikler på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.