Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Planet Waves 24 karat Gold plated speaker kabel


Anbefalte innlegg

Har akuratt kjøpt Planet Waves kabel, med 24 karat gull-plugger (viste ikke om det når jeg kjøpte de)

fikk de for en 80 kr, fordi musikkbutikken her har opphørssalg, men når jeg plugget den i, skurret det noe veldig.

prøvde da med min gamle plugg, og det ble helt stille. noen ide om hva som kan være galt?

Forsterkeren min er en peavey rage 158.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde tenkt å bytte den, men lurte på hva som kunne vært galt. og hvorofor ikke? ikke at det har noe å si, det var de eneste kablene som var igjen. men syns nå det burde være bedre lyd i den en den gamle 100 kr'ers kabelen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist det er brudd, få du vel ikke lyd i gitaren? har lodde flere kabler før...

og disse kan du ikke skru di opp, er lagd så det skal være mer eller mindre umulig å lage brudd på de.

Vel ja..

Du kan jo ha en feil slik at du eks får brudd når kabelen har en bøt på seg, og en dårlig kontakt når den ikke bøyes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver i trådens tittel at det er en høyttalerkabel.

I innleggene forøvrig antydes det at du bruker den som en gitarkabel, mellom instrument og amp.

Høyttalerkabler er feite og solide saker laget for å flytte mye strøm, mens gitarkabel er tynne og fislete greier, men med veldig god skjerming for å redusere støy på signalet.

Hva slags kabel har du, og hvordan bruker du den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, fant ut at den funka veldig bra mellom pedalen og ampen ;) har ikke noe greie på sånn, viste ikke at det var noe forskjell på gitarkabel og høyttalerkabel i det hele tatt... men da vet jeg det ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å bruke en høyttalerkabel mellom gitar og amp som nødløsning, og det låt ikke så bra..

Du kan bruke den mellom amp og kabinett, hvis ikke så er det bare å selge eller bytte med noen her på forumet.

EDIT: Haha, endret på en feil.. :P

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.