Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kompressor på forsterkeren.


mase44

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en bassforsterker og har sett på noen forskjellige varianter. Den ene var en Ampey BA115U og den andre var en Ashdown 300W med compressor. Hvilken av disse vil være et lurere valg enn den andre når forsterkeren skal brukes til bandøving, og konserter. Hva er deres mening?

-Mase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du ikke har mulighet til å bruke noe særlig mer enn det disse forsterkerne koster, og isåfall vil jeg helt klart anbefale Ashdown. Regner med det er en MAG det er snakk om, og ift prisen på disse synes jeg de låter veldig bra. Har brukt 115-comboen med høytspillende punkband, og det funket fjell.

Ampegen spiller lavt og låter ræv. Styr unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dere at allle Ampegs er rævva, eller kun den modellen som er linka til? Bare i år har jeg spilt med 3 forskjellige bassister som sverger til Ampeg. De (ampene) er riktignok gigantiske og har null problemer å overdøve et fullt rockeband.

Jeg digger lyden i rørforsterkerne til Ampeg, men den spesifikke comboen her, Ampeg BA-115, er noe drit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 2 months later...

Ampeg orker jeg ikke å utbrodere mer om, de låter balle. Ashdown MAG er det eneste jeg har brukt fra de, men den låte fett med en gammel P-bass, men ikke fett nok til at jeg ville kjøpe den.

TC Electronic BH500-210, løp å kjøp, fantastisk compressor og ganske så fet lyd.

Kan skrive under på at kompressoren på BH500 er fantastisk! Hadde BH500 toppen og den låt fantastisk. Utrolig allsidig topp, masse muligheter til få frem den sounden man vil ha. Mye kraft også! Spilte en gig med den + et Ampeg 410HLF og lyden og selve volumet jeg fikk ut av den var fantastisk. Lyden fra BH500-210 skal visst også være ganske fet, som du sier :)

Endret av HenrikF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.